CEM má nového majiteľa, ktorý chce expandovať na európskom mediálnom trhu

BRATISLAVA (SME - mn) - Novým majiteľom spoločnosti Central European Media (CEM), ktorá prevádzkuje viacero komerčných televíznych staníc v strednej a východnej Európe, sa stane SBS Broadcasting System CA. Obchod v hodnote 615 mil. USD otvorí SBS cestu ..

BRATISLAVA (SME - mn) - Novým majiteľom spoločnosti Central European Media (CEM), ktorá prevádzkuje viacero komerčných televíznych staníc v strednej a východnej Európe, sa stane SBS Broadcasting System CA. Obchod v hodnote 615 mil. USD otvorí SBS cestu k dominantnému postaveniu na mediálnom trhu na starom kontinente. SBS sa tak stane majiteľom 18 televíznych a 12 rozhlasových staníc, ktoré denne oslovujú viac ako 150-miliónovú populáciu od Nórska, cez Taliansko, Rumunsko až po Ukrajinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa vedenia SBS je akvizícia spoločnosti CEM ideálnym spôsobom, ako získať vplyvné postavenie na európskom mediálnom trhu. Výsledkom obchodu, ktorý bude pravdepodobne zavŕšený počas nasledujúcich 90 dní, by mal byť už v tomto roku nárast príjmov o jednu pätinu. Na základe dohody vedení oboch spoločností dostanú akcionári CEM jednu akciu SBS za každé dve akcie CEM. Objem obchodu, odhadnutý na 615 mil. USD, vychádza čiastočne z trhovej ceny akcií CEM, ako i z výšky celkového zadlženia tejto spoločnosti. Paradoxom je, že napriek dominantnému postaveniu SBS na európskom mediálnom trhu bude táto spoločnosť podľa príjmov ďaleko za svojím ďalším rivalom, nemeckým gigantom Bertelsmann. V minulom roku dosiahli výnosy SBS a CEM 594 mil. USD. SBS v súčasnosti vlastní rozhlasové a televízne stanice v Holandsku, Nórsku, Belgicku, Dánsku, Taliansku a vo Švédsku. CEM kapitálovo participuje na prevádzkovaní komerčného vysielania v Českej republike, Maďarsku, Slovensku (TV Markíza), Slovinsku, Rumunsku a na Ukrajine. Zvláštny záujem prejavila spoločnosť SBS práve o poľský mediálny trh. Európsky televízny trh, ktorý rastie rýchlejšie ako v USA, ponúka mediálnym spoločnostiam viac príležitostí najmä vo východnej Európe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Tridsať rokov učí ľudí šoférovať. Čo je problém dnešných vodičov?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 592
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 035
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 161
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 770
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 3 024
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 733
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 638
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac 1 548
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu