CEM má nového majiteľa, ktorý chce expandovať na európskom mediálnom trhu

BRATISLAVA (SME - mn) - Novým majiteľom spoločnosti Central European Media (CEM), ktorá prevádzkuje viacero komerčných televíznych staníc v strednej a východnej Európe, sa stane SBS Broadcasting System CA. Obchod v hodnote 615 mil. USD otvorí SBS cestu ..

BRATISLAVA (SME - mn) - Novým majiteľom spoločnosti Central European Media (CEM), ktorá prevádzkuje viacero komerčných televíznych staníc v strednej a východnej Európe, sa stane SBS Broadcasting System CA. Obchod v hodnote 615 mil. USD otvorí SBS cestu k dominantnému postaveniu na mediálnom trhu na starom kontinente. SBS sa tak stane majiteľom 18 televíznych a 12 rozhlasových staníc, ktoré denne oslovujú viac ako 150-miliónovú populáciu od Nórska, cez Taliansko, Rumunsko až po Ukrajinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa vedenia SBS je akvizícia spoločnosti CEM ideálnym spôsobom, ako získať vplyvné postavenie na európskom mediálnom trhu. Výsledkom obchodu, ktorý bude pravdepodobne zavŕšený počas nasledujúcich 90 dní, by mal byť už v tomto roku nárast príjmov o jednu pätinu. Na základe dohody vedení oboch spoločností dostanú akcionári CEM jednu akciu SBS za každé dve akcie CEM. Objem obchodu, odhadnutý na 615 mil. USD, vychádza čiastočne z trhovej ceny akcií CEM, ako i z výšky celkového zadlženia tejto spoločnosti. Paradoxom je, že napriek dominantnému postaveniu SBS na európskom mediálnom trhu bude táto spoločnosť podľa príjmov ďaleko za svojím ďalším rivalom, nemeckým gigantom Bertelsmann. V minulom roku dosiahli výnosy SBS a CEM 594 mil. USD. SBS v súčasnosti vlastní rozhlasové a televízne stanice v Holandsku, Nórsku, Belgicku, Dánsku, Taliansku a vo Švédsku. CEM kapitálovo participuje na prevádzkovaní komerčného vysielania v Českej republike, Maďarsku, Slovensku (TV Markíza), Slovinsku, Rumunsku a na Ukrajine. Zvláštny záujem prejavila spoločnosť SBS práve o poľský mediálny trh. Európsky televízny trh, ktorý rastie rýchlejšie ako v USA, ponúka mediálnym spoločnostiam viac príležitostí najmä vo východnej Európe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 388
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu