postavenie učiteľov a ich finančné ohodnotenie sa neriešia už 10 rokov. Ani jedna z predchádzajúcich vlád podľa názoru učiteľov na nedávnom celoslovenskom odborárskom mítingu v Bratislave nedokázala školstvo brať vážne a systematicky riešiť jeho nazhromaždené ťažkosti. O neúnosnej situácii sa hovorilo aj včera na celoslovenskej porade akademických pracovníkov vysokých škôl, predstaviteľov ministerstva školstva a odborárov. "Situácia je vážna, ale nie je zúfalá," charakterizoval súčasný stav minister Milan Ftáčnik. Podľa neho je dôležité, že akademická obec je ochotná akceptovať stratégiu ministerstva, ktorá pozostáva z toho, že tento rok treba prežiť a venovať sa zásadným koncepčným otázkam. Na otázku SME, či sa neobáva, že sa mu podobne ako jeho predchodcom, ktorých ako poslanec kritizoval, nepodarí dosiahnuť pri schvaľovaní štátneho rozpočtu väčší objem pre školstvo, Ftáčnik povedal: "Nie som taký pesimista. Nehádžem flintu do žita, rozpočet ešte nie je schválený." Kým minister stavil na to, že uvedomelosť v školstve ešte tento rok, ak ju obháji, vydrží, odborári, ako už každoročne, prijali výzvu, s ktorou sa obracajú na verejnosť, ministerstvo, vládu i poslancov. Tak ako roky predtým poukazujú na nízke platy, nesplnené predvolebné sľuby a v závere varujú, že ak vláda nebude rázne a koncepčne riešiť konfliktný sociálny stav vysokých škôl, nemôžu garantovať sociálny zmier. Prezident Slovenskej rektorskej konferencie Igor Hudoba sa domnieva, že v čase každej krízy vzniká panika, ale vtedy si treba zachovať chladnú hlavu. Podľa neho je teraz najdôležitejšie nájsť systém riešenia problémov.