BRATISLAVA (SME - bd) -V stredu sa na Novej scéne uskutočnil konfrontačný aktív medzi novovymenovaným riaditeľom Novej scény Marekom Ťapákom (obhajujúcim koncepciu Novej scény ako hudobno-dramatického divadla s jedným univerzálnym súborom) a divadelnými odbormi Novej scény, ktoré ho obvinili z neznalosti problémov spevoherného divadla a likvidácie operety. Ako hosť bola prizvaná aj generálna riaditeľka sekcie umenia Ministerstva kultúry SR Darina Kárová. Opýtali sme sa na jej názor. "Problém je niekde inde. Existuje predstava človeka, ktorý sa na základe výberového konania stal riaditeľom. Jeho predstava nie je zlučiteľná s predstavou súboru spevohry. V prvom rade teraz pán Ťapák musí presvedčiť ľudí v divadle, ktorí chápu veci v širších súvislostiach, že jeho koncepcia je zmysluplná a realizovateľná. Čo v tejto finančnej situácii nie je jednoduché. Akým spôsobom, o tom sa vlastne hovorilo na tomto stretnutí: dramaturgickým plánom, konkrétnymi analýzami ekonomiky, zloženia súboru, záujmu diváka. Toto všetko sú veci, ktoré pred ním ešte len stoja. Treba mu dať čas, veď do funkcie bol vymenovaný len začiatkom februára." MK SR podporuje Ťapákovu koncepciu, no bude rešpektovať aj pripomienky súboru spevohry a jej chuť podieľať sa na zmenách na Novej scéne. Ale s faktom, že stav pracovníkov divadla treba znížiť, sa nedá nič robiť. Na otázku SME, čo si Darina Kárová myslí o výhradách spevohercov, muzikantov a prizvaných hudobných odborníkov, že nový riaditeľ nemá potrebnú sumu vedomostí o práci spevoherného divadla, Darina Kárová odpovedala: "Žiadny človek nemôže poznať všetko. Ak nejaký človek riadi dvojsúborové divadlo, kde je aj spevohra, aj činohra, tak ako je to na Novej scéne, je odborník buď na jednu, alebo druhú oblasť. Musí mať tím odborných spolupracovníkov. Verím, že pán Ťapák si vyberie takých, ktorí mu dobre poradia."