V súčasnom vedení Novej scény nemá spevohra rovnocenného partnera, s ktorým by sa mohla fundovane rozprávať o problémoch, jeho predstavy sú diletantské a riaditeľ Marek Ťapák vlastne likviduje svojich kolegov. Zhruba v takomto duchu sa niesol včerajší vyše dvojhodinový búrlivý aktív, ktorý v hľadisku divadla iniciovali divadelné odbory NS. Na javisku zoči-voči zamestnancom sedel Marek Ťapák a jeho pravá ruka Štefan Kožka a zástupkyne ministerstva kultúry Darina Kárová a Jarmila Jánošová. Vypočuli si, že spevoherci, zbor i orchester majú pocit, že divadla sa zmocnili činoherci, ktorí uprednostňujú svoj žáner, navyše kvalitu práce spevohry posudzujú viac na základe osobného vkusu a sympatií než znalosti veci. Spevohre sa stopli projekty a skúša sa len činohra, navyše s prevahou externistov, hoci rozpočet z ministerstva je pre celé divadlo. Za spochybňovanie kvality speváckeho zboru v tlači žiadala spevohra riaditeľa o ospravedlnenie (ktorého sa nedočkala). Dotklo sa jej, že sa s ňou viac-menej neráta, a pritom tvrdí, že k spolupráci prizve SĽUK, lebo mu chce pomôcť v existenčných problémoch. Aj preto sa prečítal pochvalný a podporný list Nade Rakovej, súčasnej zbormajsterky SND, ktorá na Novej scéne pôsobila pätnásť rokov, kde zdôraznila kvality a význam spevohry. Domáci, ale i prizvaní hostia z radov hudobných odborníkov upozorňovali, že v dôsledku momentálneho finančného nedostatku sa zlikviduje to, čo má päťdesiatročnú tradíciu. Navyše sa na ulici ocitnú úzko špecifikovaní ľudia bez možnosti zamestnať sa, lebo obdoba NS na Slovensku neexistuje. So zredukovaným orchestrom sa operety ani muzikály študovať nedajú, navyše na ne treba školené hlasy, ktoré nemôžu suplovať činoherci. Divadlu chýba schopný manažér a dramaturg, ktorý rozumie hudobnozábavnému žánru, pretože súčasný nemá s operetou a muzikálom jedinú skúsenosť. Marek Ťapák na svojej predstave Novej scény s jediným univerzálnym súborom, ktorý vzíde z konkurzu, zotrval. Musí pristúpiť k prepúšťaniu, pretože všetky peniaze idú na platy, prevádzku a dlhy a na tvorbu nezostáva. Projekty spevohry stopol, lebo neboli dostatočne prepracované. Podľa reprezentantiek ministerstva treba vypracovať podrobnú ekonomickú analýzu Novej scény. Ťapákovej koncepcii však dôverujú, no zvážia aj pripomienky súboru. Znižovaniu počtu zamestnancov sa však vyhnúť nedá, dôjde k nemu vo všetkých organizáciách.
BARBORA DVOŘÁKOVÁ