turistických výstavách. Pre SACR je prvý štvrťrok vždy finančne najnáročnejší. Počas týchto troch mesiacov sa odkrútia najvýznamnejšie veľtrhy cestovného ruchu vo svete. Rozpočtové provizórium však účasť agentúry na nich ohrozilo. "Zatiaľ dostávame peniaze na úrovni vlaňajška, aby sme obsadili aspoň najdôležitejšie výstavy," uviedol riaditeľ SACR Ján Bočkay, "ale sme si vedomí, že agentúra zrejme nedostane na celý rok toľko, koľko žiada. Náš návrh bol 65 miliónov korún. Vlani sme napriek sľúbeným 45 dostali len 41 miliónov." Agentúra nedávno prišla s podnetom, ako aj napriek finančnému marazmu prispieť k propagácii SR v zahraničí. Keďže vytvorenie samostatných zastúpení je finančne neúnosné, SACR iniciovala, aby sa na slovenských veľvyslanectvách vytypovali ľudia, ktorí by tam agentúru zastupovali. "Druhá možnosť je nájsť vhodného človeka na slovenských kultúrnych inštitútoch - v Prahe, Berlíne, Varšave, Budapešti a Viedni. Môže to byť aj zamestnanec ministerstva zahraničných vecí a agentúra by to refundovala," pokračoval Bočkay. SACR je pripravená nájsť i ďalších ľudí v zahraničí vhodných na spoluprácu, ktorí majú so Slovenskom obchodné vzťahy a vyznajú sa v cestovnom ruchu. "Hradili by sme im réžiu a dostávali by od nás propagačné materiály," dodal. Podľa informácie ministerstva hospodárstva ministerstvo zahraničných vecí a agentúra už začali pracovať na konkrétnych krokoch.