naďalej. Vyplácajú sa neskôr a vo viacerých častiach. Valorizáciu platov VSS neobišli. V minulom roku došlo k ich nárastu o 10 %.
Podnik zamestnávajúci približne 900 pracovníkov sa ocitol v podobných problémoch ako drvivá väčšina strojární na Slovensku. Najväčšie vrásky na čele manažmentu spôsobuje boj o získanie zákaziek. Podľa predbežných hospodárskych výsledkov spoločnosti za predchádzajúci rok predstavovali výkony takmer 600 mil. a tržby 400 mil. Sk. Hospodársky výsledok predstavuje stratu, aj keď minimálnu. Čo sa týka záväzkov, nie sú vyššie ako pohľadávky. Na jeseň minulého roku sa podnik zúčastnil tendra v Spojených arabských emirátoch (SAE) so špeciálnym vyslobodzovacím automobilom RV 20 SAS, s ktorým sa dostal do užšieho výberu. Vozidlo vyrába v spolupráci s Tatrou Kopřivnice, ktorá dodáva podvozok.
V súčasnosti je v záverečnej fáze dohodovanie kontraktu na dodávku 200 prepravníkov pohonných látok a pitnej vody Aqua. Otáľanie SAE spôsobil najmä prepad ceny ropy na svetových trhoch. Podpisom dohody by sa vlastne zabezpečila práca na celý rok. Očakáva sa aj kontrakt s Indiou týkajúci sa dodávky starších typov vyslobodzovacích vozidiel AV 15, ktorého podpis je reálnejší po tom, čo mohli pohnúť s cenou po zmene kurzu dolára. Realizácia oboch uvedených kontraktov by nielenže zabezpečila prácu na minimálne jeden rok, ale vyžiadala by si aj prijímanie nových zamestnancov, obzvlášť špecialistov z radov zváračov. Naopak, ich neuskutočnenie by malo za následok znižovanie stavu zamestnancov.
Na export smerovalo v posledných mesiacoch 46 % celkovej produkcie, pričom hlavným odberateľom je ČR. Zvyšok sa orientoval na trhy vo Veľkej Británii, Nemecku, Kanade a Švajčiarsku.