Základná zakladateľská zmluva medzi oboma partnermi bola podpísaná 17. septembra 1998. Predstavitelia Matadoru už od roku 1997 rokovali s viacerými renomovanými firmami o vytvorení spoločného podniku. Na otázku, prečo práve Continental AG Hannover, odpovedal denníku SME J. Vozár, prezident Matadoru, a. s. Púchov, slovami, že práve Continental prišiel s ponukou na trhu požadovaných autoplášťov pre nákladné vozidlá, priniesol know-how, imidž svetovej značky a v neposlednom rade aj finančné prostriedky. Matador vložil do spoločného podniku budovy, stroje a zariadenia a najmä kvalifikovanú a relatívne lacnú pracovnú silu. Jedným zo záujemcov o vstup do spoločného podniku bola aj spoločnosť Bridgestone. Jej výrobný program, výroba autoplášťov pre osobné vozidlá, však nebol pre Matador výhodný. Matador vlastní v spoločnom podniku 24 %, Continental 76 % základného imania.
Výrobný program spoločného podniku obsahuje celooceľové a kombinované nákladné pneumatiky rozmerov 17,5 až 22,5 palca. Na výrobných zariadeniach spoločnosti Continental Matador sa v tomto roku vyrobí 460-tis. kusov autoplášťov pre obchodnú sieť Matador a 270-tis. kusov pre obchodnú sieť Continental, pre západné trhy.
Ako pre denník SME uviedol Ing. P. Sehnal, Continental Matador, s. r. o. Púchov, plánuje v tomto roku dosiahnuť hrubý zisk vo výške 3,6 mil. DEM, čo je asi 80 mil. Sk. Čistý zisk by mal predstavovať zhruba 2,2 mil. DEM (50 mil. Sk). Uvedený hospodársky výsledok spoločnosť plánuje dosiahnuť pri celkových tržbách v objeme 123,2 mil. DEM (2,7 mld Sk), z čoho približne 60 % je určených na export.
Firma v súčasnosti zamestnáva okolo 800 zamestnancov, ktorých priemerná mzda dosahuje asi 13-tis. Sk. Ako konštatoval P. Sehnal, zhruba 95 % z nich prešlo do podniku z výrobných závodov Matadoru. Počet zamestnancov sa v tomto roku v záujme zvýšenia produktivity nebude meniť. Ako ďalej povedal P. Sehnal, dvojnásobné navýšenie výroby, ktoré plánujú v priebehu dvoch rokov, bude sprevádzané znížením stavu zamestnancov o 40 percent. Plánujú ho dosiahnuť technologickými investíciami vo výške 200 mil. DEM, ktoré zabezpečia kvalitu a vysoký rast produktivity. Základom rozvoja firmy je podľa slov P. Sehnala vzdelanie ľudí, tak robotníkov, ako aj technikov.