avenstva Dopravného podniku Bratislavy Jozef Šujan, podľa štatistík cestuje asi 10 percent cestujúcich na jednorazové lístky (podľa tržieb Dopravného podniku je to však až 30 percent) a zvyšok cestujúcej verejnosti využíva časové predplatné lístky. Zavedenie troch tarifných pásiem podľa dĺžky cesty sa bude týkať cestujúcich, ktorí využívajú jednorazové lístky, cestovanie na časové lístky bude rozdelené do troch pásiem podľa lokality v meste. Väčšina cestujúcich, podľa zistení Dopravného podniku, cestuje jedným spojom priemerne do 30 minút - preto bude na takýto čas platiť základné 10-korunové cestovné. Hodinový lístok bude stáť 15 korún, 5 korún zaplatí cestujúci za cestu do 10 minút. Pre "električenkárov" budú platiť dve pásma - drahšie bude stáť 310 korún, čo je súčasná cena základného časového lístka, lacnejšie bude stáť 250 korún, čo je 80 percent z ceny lístka. Treťou možnosťou bude kúpa celosieťového lístka, ktorého cena sa zvýši na 375 korún. Súčasťou presadzovania tejto tarifnej politiky bude aj nový systém linkovania. Ten by mal začať platiť najskôr od januára budúceho roka, povedal riaditeľ rezortu prevádzky a techniky Dopravného podniku Bronislav Weigl. V súčasnosti funguje v meste veľký počet liniek, ktoré spájajú pomaly každé miesto s každým. To vedie k nutnosti dlhých intervalov, ktoré zas spôsobujú, že vozidlá čakajú na zaradenie do premávky nevyužité. Sieť radiálnych liniek, ktorú pripravuje Dopravný podnik, by mala smerovať do centra, dopĺňať ju bude sieť doplnkových liniek smerujúcich do odkrajov mesta - sem budú nasadené menšie autobusy. Dĺžka intervalov by sa mohla skrátiť na dve minúty alebo menej, v doplnkových linkách na 10 až 12 minút. O návrhu nového linkovania by malo rokovať mestské zastupiteľstvo v apríli.