Americká firma Levi`s má problémy s imidžom, píše víkendové vydanie nemeckého denníka Die Welt. Coca Cola, McDonald`s a značka džínsov Levi`s patria ku kultúrnej histórii USA. Tmavomodré rifle pochádzajúce zo San Francisca boli identifikačným znakom členov hnutia hippies a rockerov 60. rokov. Ešte pred desaťročím bol Levi`s - predovšetkým model 501 - stavovským symbolom po celom svete. Táto značka mala nádych voľnosti a protestu. Džínsy Levi`s však už nie sú v móde: ich podiel na trhu klesol zo 42,8 percenta v roku 1990 len na 25 percent v uplynulom roku a obrat sa z 7,1 miliardy (1997) znížil na šesť miliárd dolárov. V uplynulých rokoch firma vždy premeškala dôležité trendy v móde - stavila totiž na tradičné strihy, ktoré však dorazili už na každú dedinskú diskotéku. Mládež v New Yorku a Los Angeles nosí radšej značky Gap či Old Navy. Tvrdo, ale pravdivo to charakterizovala 15-ročná Susan z Queensu: "Poznám už len jediného človeka, ktorý nosí džínsy Levi`s - môjho otca."
NOVÉ LIEKY
PROTI CHRÍPKE
Na francúzsky trh sa pravdepodobne ešte do konca tohto roka dostanú dva nové lieky proti chrípke. V súčasnosti odborníci vykonávajú s oboma liekmi klinické skúšky, píše víkendové vydanie francúzskeho denníka Le Figaro. Na základe doterajších výsledkov sa ukazuje, že oba lieky - Zanamivir a GS4104 - sú schopné pôsobiť preventívne proti chrípke a v prípade ochorenia skracovať jeho dĺžku. Na rozdiel od očkovacích látok a od doteraz používaných liekov tieto nové dva medikamenty špecialisti pripravili tak, aby pôsobili priamo na chrípkový vírus. V liekoch je obsiahnutá látka, ktorá spôsobuje, že vírus sa nemôže v organizme "odlepiť" od bunky, ktorú napadol, a nemôže sa množiť. Vo Francúzsku ochorelo v tomto roku na chrípku 2,35 milióna obyvateľov. Chrípková epidémia prepukla začiatkom januára a podľa vyjadrenia epidemiológov najhoršie chrípkové obdobie v krajine ešte len príde v najbližších týždňoch.
NEPODARENÝ HUMOR
Bez pochopenia prijali obyvatelia nemeckej spolkovej krajiny Sársko iniciatívu tamojších daňových kontrolórov, ktorí chceli vážnosť svojho poslania odľahčiť rozdávaním humorných pier. "S radosťou vás navštívime - vaši sárski daňoví kontrolóri", hovorí posolstvo na bielo-modrej písacej potrebe, rozdávanej zachmúreným klientom pri študovaní účtovných dokladov. Po vlne sťažností sa štátni úradníci bránili tým, že "reklamné" perá zaplatili z vlastných vreciek. Sárske ministerstvo financií však ich rozhodnutie nepovažovalo vôbec za humorné a nariadilo ukončenie tejto praxe. (TASR)