Volkswagen a starosta mestskej časti Vladimír Mráz. Zástupcovia automobilky oboznámili prítomných s dvoma technologickými variantmi novej lakovne. Ako ekologicky výhodnejší bol vyhodnotený druhý variant vodou riediteľnej technológie, ktorý spĺňa aj nemecké emisné limity z roku 1991, na rozdiel od prvého variantu kombinovanej riedidlovej lakovne, ktorý spĺňa dnes platné slovenské limity. Podobné vodou riediteľné lakovne má koncern v prevádzke vo svojich závodoch Volfsburgu a Emdene, takže slovenské riešenie, podľa zástupcov spoločnosti, patrí medzi najlepšie, aké koncern v súčasnosti má. Vývoj v lakovaní vozidiel však smeruje k práškovým technológiám, ktoré už konkurenčné automobilky zavádzajú do sériovej výroby. V súčasnosti je v prevádzke stará konvenčná lakovňa s kapacitou 300 vozidiel za rok, ktorá robila v minulom roku úletmi tuhých častíc problémy obyvateľom 500 metrov vzdialeného sídliska. Na otázku možného odstavenia starej lakovne zástupcovia spoločnosti nevedeli presne odpovedať, lebo súvisí s nábehom novej lakovne, ktorý bežne trvá 1-2 roky. Na otázku dlhoročnej obyvateľky, prečo sa so spustením prevádzky starej lakovne objavili astmatické problémy jej dieťaťa, odpovedal závodný lekár spoločnosti, že v prevádzke lakovne žiadny astmatik nepracuje. Nie je ani potvrdená karcinogenita alebo mutagenita rizikových látok emitovaných do ovzdušia. V súvislosti so zvýšeným záujmom o problémy životného prostredia súvisiace s činnosťou spoločnosti bola zriadená zelená linka Volkswagenu na telefónnom čísle 0802 169090, na ktorej podľa informácií SME zaznamenávajú v priemere jeden telefonát denne. Pokiaľ nebude dlhodobejšie využívaná, spoločnosť pristúpi k jej zrušeniu.