svojich možností. Takouto formou, teda systémom určovania dopravcov na vybraných linkách - a nie preferovaním národného leteckého dopravcu - sa má v najbližšom čase začať rozvíjať nová koncepcia civilnej leteckej dopravy. Ako nás informoval riaditeľ sekcie civilného letectva ministerstva dopravy Andrej Žiarovský, takýmto spôsobom to fungovalo už v minulosti, do roku 1996, kým sa nezačalo hovoriť o ustanovení národného dopravcu. Tým sa stali v januári 1997 Slovenské aerolínie, pričom presne o dva roky im ministerstvo dopravy túto výsadu odňalo a vzápätí po odobratí lietadiel táto spoločnosť prestala lietať. "Od roku 1996 nebola na Slovensku otvorená jediná nová pravidelná linka," uviedol A. Žiarovský, "aj tú, čo sa uvádzala ako jediná, teda Bratislava - Moskva, vlastne prepustil Slovenským aerolíniám Aeroflot." Po tom, ako tento týždeň prestala pre finančné problémy lietať v tomto roku už druhá letecká spoločnosť - Tatra Air, vykonáva lety na pravidelných linkách už iba jediný slovenský dopravca Air Slovakia, a to na linke Bratislava - Tel Aviv a späť. Ako sme sa informovali na dispečingu bratislavského letiska, ďaleko najviac letov spomedzi ostatných zahraničných dopravcov vykonáva na linkách smerujúcich na Slovensko spoločnosť ČSA. Jedinými fungujúcimi slovenskými dopravcami sú momentálne podľa slov A. Žiarovského okrem Air Slovakie už len popradský Air Transport Europe, na pravidelné linky sa pripravuje bratislavský Slovair a v Trenčíne pôsobí na charterových letoch Seagle Air. Na lietadlá TU-154 odňaté Slovenským aerolíniám sa podľa neho už v najbližších dňoch vypíše výberové konanie.