Dvojaké ceny diskriminujú zahraničných hostí

BRATISLAVA (SME - ru) - Ponúkať rovnakú službu za jednu cenu cudzincovi a za inú domácemu turistovi je podľa našich cenových predpisov diskriminačné. A predsa sa s tým možno stretnúť ešte v mnohých hoteloch, ubytovniach aj inde. "V dvojakých cenách nevidí

m žiaden význam," hovorí majiteľ penziónu v Levoči Jozef Šuňavský, "ako potom vyzeráme v očiach zahraničných hostí?" Jeho penzión už dlhšie spolupracuje s levočským Kultúrnym a informačným centrom, ktoré v prípade záujmu o nocľah nasmerúva návštevníkov na príslušné penzióny v meste. Minulý týždeň, počas kalamity, hľadala v Levoči ubytovanie napríklad 28-ročná Japonka, študujúca v Anglicku. V informačnom centre jej odporučili penzión pána Šuňavského. "Áno, bola u nás. Zaujímala sa o tunajšie kostoly," spomína domáci pán. "Bola aj v Kežmarku, Banskej Bystrici, vo Vysokých Tatrách. Všade chcela vidieť hlavne kostoly." Podľa jeho hodnotenia sa počet zahraničných turistov v Levoči zvyšuje, práve preto sa mu nezdá, aký obraz vytvárame o Slovensku u cudzincov, keď im dávame vyššie ceny ako domácim. Uňho v penzióne napríklad všetci platia rovnako po 250 korún za ubytovanie a raňajky. Ako sme sa informovali v Slovenskej obchodnej inšpekcii, prípady dvojakých cien sa stále vyskytujú. Inšpektori ich postihujú, ale nevedeli nám v súčasnosti povedať, či ich počet narastá. "Odlišná cena v jednom zariadení je prípustná vtedy, keď sa viaže na kvalitatívne rôzne služby, napríklad jedna izba môže mať vyšší štandard, vybavenie, lepší výhľad. Vtedy môže mať inú cenu," vysvetľuje Alžbeta Nováková, riaditeľka cenového odboru ministerstva financií. Podľa nej filozofia dvojakých cien pretrváva z minulosti, keď do roku 1991 existovali cudzinecké prirážky. "Cena sa môže odvíjať len od kvality služieb. Ani v predajni potravín sa vás nikto nepýta, či ste Nemec, alebo Slovák," dodala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 679
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 465
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 441
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 453
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 582
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 176
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu