SR v súčasnosti podľa ministerky financií Brigity Schmögnerovej dosiahli 27 miliárd korún, z toho iba 17 miliárd tvoria úvery. Zdôraznila pritom, že tieto úvery nesmerovali do rozvoja železníc, ale boli prevažne vynaložené na ich prevádzku. Problémom ďalších rokov bude splácanie týchto úverov a nedávno zvýšené cestovné pre autobusovú dopravu a železnice, ktoré bolo nevyhnutné, tomu iba trochu dopomôže. V roku 1995 došlo k zvýšeniu cenovej liberalizácie na železnici a v podnikoch SAD, ale bez ďalších systémových opatrení, dodal F. Kurej s tým, že iba na opravu dopravného parku v podnikoch SAD je potrebných 25 miliárd. "Je škoda, že sa štyri roky premrhali na to, aby sa v rôznych transformačných komisiách iba diskutovalo, akým spôsobom a ako rýchlo z majetku železníc a podnikov SAD čo najviac utrhnúť," povedal.