Je to aj jeho prvá strata za tretí finančný štvrťrok od privatizácie spoločnosti pred dvanástimi rokmi, pričom vlani dosiahol zisk spoločnosti za to isté finančné obdobie (ku koncu decembra) 80 miliónov GBP.
British Airways zväčšili svoju prepravnú kapacitu v roku 1997 o 12 %. Je to o 4 % viac ako expanzia ich najväčšieho rivala Deutsche Lufthansa AG. Stabilné príjmy, ktoré spoločnosť dosahovala počas celých deväťdesiatych rokov začali klesať už v nasledujúcom roku. Znížená rentabilita spoločnosti tak bola jasným dôsledkom nadmernej kapacity, ktorú BA nedokázali obsadiť. Spoločnosť podľa svojich vyhlásení nemá ani v súčasnosti nedostatok pasažierov. Väčšina obchodných cestujúcich (ich preprava je pre leteckých dopravcov najziskovejšia) však prestala BA považovať za svojho najobľúbenejšieho prepravcu. Priemerné cestovné spoločnosti za vzdušný kilometer v treťom štvrťroku kleslo o 11,3 % oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roku. Spoločnosť pritom nepredpokladá také zlepšenie globálnych ekonomických podmienok, ktoré by v blízkej budúcnosti viedlo k výrazne lepšej finančnej situácii leteckých dopravcov. Rast európskeho leteckého priemyslu sa totiž v minulom roku spomalil o 7,7 % a bol najnižší za posledných päť rokov.
Strata BA pritom nebola taká veľká, ako predpokladala väčšina analytikov. Vo vyhlásení BA sa dokonca hovorí, že pokiaľ by neprišlo k 18% nárastu hodnoty japonského jenu, spoločnosť by zaznamenala zisk vo výške 42 miliónov GBP. Dlh BA denominovaný v jene dosahuje hodnotu 127 mld a spoločnosť minulý mesiac verejnosť varovala, že pohyby vo výmennom kurze jenu oproti GBP v treťom štvrťroku dodatočne zvýšia jej úrokové zaťaženie o 117 miliónov GBP.
Vyhliadky BA ohrozuje aj súčasný vývoj britskej ekonomiky. Tá podľa predpovedí väčšiny ekonómov v tomto roku dosiahne len mizivý hospodársky rast. Britský letecký dopravca bude pravdepodobne aj preto viac zraniteľný ako jeho európska a zámorská konkurencia.