, či by nebolo lepšie prezidenta zvoliť ešte v parlamente starým spôsobom, než aby uvažovali, ako splniť volebné sľuby. Na Slovensku sa totiž, žiaľ, nielen v HZDS považujú predvolebné sľuby za nezáväzné mítingové bonmoty. Našim politikom veľmi nevyhovuje priama voľba a teraz špekulujú, ako vlka nasýtiť a nechať aj ovcu celú, čiže ako síce prenechať ľudu voľbu prezidenta, ale zároveň mať v nej rozhodujúci vplyv na jeho zvolenie. Nepochybujem o tom, že budú stanovené také podmienky pre kandidatúru, ktoré bude možné splniť len s pomocou veľkých strán, pričom samotné voľby sa asi tiež nezaobídu bez pomoci silného kapitálu alebo vplyvných masmédií, resp. oboch, takže je jasné, že takýto prezident bude zaviazaný najprv im a až potom svojim voličom.
MILAN FOGAŠ, Brunovce
Zaujala ma informácia o tom, že nerealizáciou valorizácie platov okradla bývalá vláda sedemdesiattisíc zdravotníkov. S týmto tvrdením súhlasím, ale rada by som ho upresnila. V každom zdravotníckom zariadení pracujú nielen zdravotníci, ale aj malá skupina nezdravotníckych pracovníkov, ktorí vytvárajú zdravotníkom podmienky pre ich prácu a zabezpečujú informačné i finančné prepojenie medzi zdravotníckym zariadením a zdravotnými poisťovňami. V každom zdravotníckom zariadení majú nezastupiteľné miesto. Napriek tomu bývalé vedenie MZ SR vyňalo nezdravotníckych pracovníkov z úpravy tarifných platov. Paradoxom je, že pri sedempercentnej valorizácii platov v júli 1998 sa už členenie na zdravotníckych a iných pracovníkov v rezorte zdravotníctva neuplatnilo a valorizácia nebola realizovaná pre všetkých zamestnancov štátnych zdravotníckych zariadení. S istým zveličením možno teda povedať, že nezdravotníckych pracovníkov bývalá vláda okradla dvakrát. Výsledkom tohto postupu je skutočnosť, že súčasné tarifné platy vysokoškolsky vzdelaných nezdravotníckych pracovníkov (t.j. ekonómov, informatikov a pod.) pracujúcich v rezorte zdravotníctva sa pohybujú na úrovni tarifných platov stredného zdravotníckeho personálu. Pre mnohých z nich je tento fakt natoľko demotivujúci, že opúšťajú rezort zdravotníctva a štátne zdravotnícke zariadenia tak prichádzajú o schopný manažment. Ing. MÁRIA PÁNISOVÁ,
Deviata mimoriadna schôdza NR SR zvolaná na podnet opozičných poslancov za HZDS mala jediný bod rokovacieho programu - vyslovenie nedôvery a odvolanie z funkcie ministra vnútra L. Pittnera. Nenávistná argumentácia, s ktorou vystúpili v parlamentnej rozprave poslanci HZDS, ešte neznamená, že sa tým zbavili politickej zodpovednosti, ktorú prisudzujú vládnej koalícii. Najmä keď sa zločiny podsvetia objavili na Slovensku už počas panovania vládnej garnitúry vedenej V. Mečiarom. A táto namiesto účinného potláčania a odhaľovania zločineckého podsvetia vo svojej politickej arogancii bagatelizovala jeho pôsobenie a označila ho za samozrejmý sprievodný jav demokracie. Takto arogantne zdôvodnený vývoj zo strany bývalej vlády vedenej V. Mečiarom vytváral podhubie na to, aby ekonomická rivalita podsvetia vyústila do mafiánskej vraždy Jána Duckého.
JÁN LOUČIČAN, Bratislava