majetku, preto ich ministerstvo nemohlo platne prenajať. Dve z troch zmlúv na lietadlá navyše neboli podľa neho schválené ministerstvom financií, čo je nevyhnutná podmienka účinnosti zmlúv, a zároveň sú mimoriadne nevýhodné pre štát.
Oznámili ste, že zajtra navrhnete vláde zrušiť štatút národného dopravcu. Znamená to, že nebude žiaden národný dopravca?
"Existujú vyspelé štáty, ktoré taký štatút majú, aj také, ktoré nemajú. Ministerstvo dopravy aj štát majú záujem na rozvoji leteckej dopravy, ale ukazuje sa, že ten projekt (SA - pozn. red.) tak, ako bol postavený, neriešil slovenskú leteckú dopravu. Obávam sa, že slovenskí občania z toho nemali nič. Jediná linka do Moskvy, to nie je to, na čom by sme mali extra záujem a čo by sme mali zo štátnych peňazí a za mnoho miliónov podporovať. Naším záujmom je, aby lietadlá, ktoré sú v majetku štátu, boli využité čo najefektívnejšie."
Minuloročné konanie úradníkov na ministerstve pôsobí neraz ako diletantské. Napríklad, najprv sa SA zrušila licencia, potom sa zrušenie licencie zrušilo…
"Zrušenie rozhodnutia súviselo jedine s tým, že správne konanie by možno trvalo istý čas, zároveň sa však od 1. januára platnosť licencie končila. Zdalo sa nám rozumnejšie rozhodnutie zrušiť a nechať uplynúť lehotu licencie. V novom licenčnom konaní sme odmietli vydať licenciu pre SA. Nevidím za tým nič iné, len jednoduchý pragmatický postup."
Ministerstvo však odobralo aj osvedčenie o prevádzkovej spôsobilosti, pričom kontrola leteckého úradu v SA dopadla pozitívne…
"Osvedčenie bolo odobraté po 1. januári, lebo spoločnosť, ktorá nemá licenciu, nemôže mať ani osvedčenie."
Neobávate sa spustenia lavíny súdnych sporov?
"Je to vecou právnikov a súdu. Aj ministerstvo túto záležitosť konzultuje s renomovanými právnymi kanceláriami a sme toho názoru, že sme v práve." TÁŇA RUNDESOVÁ