LONDÝN (TASR) - Bezplatné raňajky môžu byť dobrým spôsobom, ako pomôcť chudobným deťom dosiahnuť lepšie výsledky v škole. Keď sa nedávno dokázalo, že obézni ľudia jedia viac ako chudší, niektorí sa smiali, niektorí sa vysmievali, iní dávali najavo svoje pobúrenie nad vynakladaním peňazí na výskum niečoho takého samozrejmého. Avšak často sa ukáže, že i výskum niečoho známeho nebol zbytočný. Uviedol to britský týždenník The Economist. M. Murphy, psychológ z Massachusettskej všeobecnej nemocnice v Bostone, s kolegami sa zamerali na program bezplatných raňajok v troch mestských štátnych školách, kde je 80 percent detí takých chudobných, že majú nárok na bezplatné raňajky. Odborníci sa snažili zhodnotiť telesnú a duševnú pohodu, pocit úzkosti a depresie, pričom zistili, že deti, ktoré začali podstatne viac raňajkovať, dosiahli lepšie výsledky v škole hlavne v matematike. To potvrdzuje predchádzajúce prieskumy o vplyve raňajkovania na školské výsledky. Dr. Murphy a jeho kolegovia tiež objavili, že tí, čo začali podstatne viac raňajkovať, oveľa menej podliehali stavom úzkosti alebo depresie a podľa učiteľov aj podstatne menej prejavovali svoju aktivitu nesprávnym smerom. Stali sa oveľa disciplinovanejší. Stravníci sa zlepšili v dochádzke, pokleslo ich záškoláctvo, začali prichádzať včas na vyučovanie.