doprava na území Slovenska je až do odvolania zabezpečovaná len do a z pohraničných priechodových staníc a v regióne Košíc len po Košice, následkom čoho včera prichádzali vlaky do cieľových staníc poloprázdne. Ako pre SME uviedol hovorca Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Miloš Čikovský, do pohraničnej priechodovej stanice Štúrovo včera poslali MÁV dve súpravy medzinárodných expresov, a to EC Polonia (smerujúci do Varšavy) a EC Hungaria (do Berlína), ktoré však cez územie Maďarska prechádzali ako nákladné vlaky. Oba rýchliky boli potom zo Štúrova vypravené už ako vlaky prepravujúce osoby s takmer trojhodinovým meškaním. Medzi Slovenskom a Maďarskom pravidelne denne jazdí 74 medzinárodných rýchlikov a osobných vlakov cez sedem priechodových staníc, situácia je však údajne pokojná, pretože cestujúci boli o štrajku informovaní a železničnú prepravu využívajú minimálne. ŽSR v tejto súvislosti odporúčajú cestujúcim do Maďarska, aby sa až do odvolania nespoliehali na železničnú dopravu a využili iné druhy dopravy. Podľa M. Čikovského je na slovensko-maďarských hraniciach odstavených šesť nákladných vlakov, čo vzhľadom na začiatok roka nie je kritická situácia. "Zatiaľ nebol vyhlásený zákaz nakládky tovaru smerujúceho do Maďarska, prípadne cez jeho územie do ďalších krajín," dodal M. Čikovský. Neoficiálne správy z maďarských pohraničných priechodových staníc hovoria, že maďarská strana bude počas štrajku preberať iba ucelené nákladné vlaky s pohonnými hmotami a uhlím. Podľa informácií SME sa v tomto štádiu ešte
nedajú odhadnúť škody, ktoré štrajk maďarských železničiarov spôsobí slovenským železniciam, a rovnako predčasné je hovoriť aj o ďalších krokoch, ktoré slovenská strana podnikne.