Sobota, 4. júl, 2020 | Meniny má ProkopKrížovkyKrížovky

Každému je vraj zrejmé, že sa prekročil limit výdavkov strán na volebnú kampaň

BRATISLAVA (SME - sp, klo) - Ministerka financií B. Schmögnerová sa domnieva, že niektoré politické subjekty prekročili zákonom stanovený limit, podľa ktorého môžu vynaložiť na svoju propagáciu pred voľbami najviac 12 miliónov korún vrátane dane z pridane

j hodnoty. "Myslím, že každému je zrejmé, že došlo k prekročeniu. Napokon aj tie informácie, ktoré boli, hovorili už o nominálnom prekročení hranice danej zákonom," uviedla B. Schmögnerová. Podľa nej je v tejto chvíli predčasné hovoriť o tom, ako bude vláda postupovať vo veci vynakladania prostriedkov politických subjektov na kampaň v jesenných parlamentných voľbách. Ministerstvo financií v uplynulých dňoch informovalo, že ani jedna politická strana neprekročila zákonom stanovenú najvyššiu prípustnú výšku výdavkov 12 mil. Sk. Podľa údajov ministerstva najviac prostriedkov na propagáciu vynaložilo HZDS - 5,3 mil. Sk, SOP - 2,8 mil. Sk, SDK 2,1 mil. Sk, SDĽ - 1,1 mil. Sk, SNS necelých 20 tisíc korún. Zo zverejnených údajov však vyplýva, že zrejme nie sú úplné. V prehľade ministerstva financií totiž figurovali len údaje, ktoré poskytli spoločnosti Perex, Recar, Tríbečské kultúrne centrum a denník Práca. V čase volebnej kampane sa napríklad HZDS prezentovalo pozývaním hereckých hviezd, pričom ich cena sa podľa odhadov mohla pohybovať v objeme niekoľko desiatok miliónov korún. Ako povedal včera SME poslanec SNS R. Šepták, len náklady na billboardy museli v prípade niektorých politických strán prevýšiť sumu 12 mil. Sk. "Som presvedčený, že každá strana nejakým spôsobom túto čiastku prekročila," podotkol. Podľa informácií R. Šeptáka SNS na kampaň vynaložila sumu 8 až 10 mil. korún. R. Šepták tiež nevylúčil, že politické strany si mohli náklady na predvolebnú kampaň rozúčtovať na oveľa dlhšie obdobie, ako bolo obdobie samotnej volebnej kampane. Koordinátor volebnej stratégie HZDS I. Mjartan krátko po voľbách SME povedal, že "naši kompetentní páni určite neprekročili stanovený limit". Podľa šéfa volebného štábu SDK Ľ. Černáka "na kampaň sme použili presne toľko, koľko určuje zákon a ešte máme malú rezervu".

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  2. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  3. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  4. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  5. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  6. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom
  7. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší
  8. Novým prezidentom FSOK sa stal Miroslav Kot
  9. Najrýchlejší dopravný prostriedok je bicykel
  10. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave
  1. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  2. Terasa upratovala s Kositom. Čistili Borovicový háj i Pľuvátko
  3. Štart sezóny F1 je za dverami
  4. Predajne Terno a KRAJ znižujú ceny desiatok produktov
  5. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie
  6. Tesco pomôže ľuďom v núdzi ešte viac
  7. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  8. Hrdinovia bez potlesku
  9. Odvezte sa Ľadovým expresom spoznávať juh Slovenského raja
  10. Herec a dabér Pavel Soukup: můj test autokamery Mio MiVue 798
  1. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 19 111
  2. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 17 889
  3. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 979
  4. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 12 644
  5. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie – vyhnite sa im 10 873
  6. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 304
  7. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 210
  8. Južný Cyprus: skvelá dovolenka až do skorej jesene 9 908
  9. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 8 959
  10. Predáva top mäso, varuje pred reťazcami, kvalitu hľadá na farme 8 900
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu