árske podiely. Týmito nástrojmi by mala byť efektívna kapitalizácia daňových a colných pohľadávok štátu, pohľadávok verejnoprávnych fondov a nesplácaných bankových úverov. Vláda okrem toho počíta aj s oveľa prísnejším sledovaním dodržiavania privatizačných zmlúv, od ktorých bude FNM v prípade porušenia okamžite odstupovať. Kapitalizácia pohľadávok by mala podľa súčasnej verzie ekonomického balíčka pomôcť riešiť problémy druhotnej platobnej neschopnosti firiem a priniesť tak ozdravenie podnikového aj bankového sektora. Takto nadobudnutý majetok by mal štát zväčša opätovne predávať. Vláda však v návrhu balíčka uvádza, že zváži aj vytvorenie inštitucionálnych mechanizmov na správu takto získaných majetkových účastí štátu. Tieto plány slovenskej vlády korešpondujú s doterajšími vyhláseniami jej predstaviteľov o postoji vlády k privatizérom. Tým, ktorí nadobudnuté podniky zveľaďovali a priviedli ich k prosperite, vláda nebude hádzať polená pod nohy. Tí, ktorí svoje firmy nevedeli riadiť, prípadne ich tunelovali, by však podľa deklarácií viacerých ekonomických ministrov mali o sprivatizované podniky prísť.