Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Zlaté posty v hudobnej ankete Slávik 1998 obsadili Pavol Habera, Barbara Haščáková a skupina Elán

Keď už nič iné, tak anketa Slávik ‘98, ktorej výsledky slávnostne vyhlásili v piatok v bratislavskom Parku kultúry a oddychu, aspoň nasadila solídnu latku odmeňovania domácich interpretov populárnej hudby a potvrdila zbytočnosť jeho slovenskej duplicity.

Usporiadateľskej agentúre Forza Production House, v snahe rázne odpovedať na bezvýznamnú a pochybnosti o svojej dôveryhodnosti vyvolávajúcu akciu firmy Oklamčák Production, sa podarilo dať tradícii punc objektívnosti, korektnosti, veľkoleposti, ale aj pri podobných typoch hlasovania nevyhnutnej ľudovosti. Symbolický objekt výtvarníka Ivana Žákoviča spojený s finančnou prémiou (60 000 pre víťaza, 40 000 za druhé miesto, 20 000 za tretie a po 10 000 Sk pre finalistov na štvrtej i piatej priečke) sa nestal ani tak ocenením speváckeho výrazu, hlasovej techniky a už tobôž nie kvality repertoáru, ako skôr masovej obľúbenosti laureátov. Slávik jednoducho vyslyšal vox populi, čo spôsobilo stret fanúšikov "repeťáckeho" razenia a všeobecne prijímaného popu aj zákonitý neúspech menšinových žánrov vrátane kvalitnej rockovej hudby. S charakterom zábavy sebe vlastným využila ceremoniál na priamy prenos televízia Markíza, ktorej odborne nezainteresovaná a podľa vzoru bábik Barbie odetá moderátorka tak musela mať po boku minimálne jednu missku a nejakého toho športového hrdinu. V prospech svedčí aspoň vtipnosť hostí, ktorí priamo na javisku Spoločenskej sály PKO po prvýkrát odpečatili obálky s menami víťazov. Režisér Juraj Jakubisko si pri vyhlásení najlepšej speváčky neodpustil narážku na svoju manželku a slová "Deana to nie je" korunoval poznámkou, ktorou si zakoledoval o tichú domácnosť. Aj tenista Karol Kučera zo zámeny obálok v mužskej kategórii, keď predčasne roztrhol tú zlatú, vykorčuľoval príťažlivým humorom.

SkryťVypnúť reklamu

Úvodná dávka nevkusne historických (a reklamou necitlivo prerušených) videoklipov, vraj podľa výberu vyhovujúceho znalostiam detí, ktoré v kakaovníckom štýle dotvárali prezentáciu prvých piatich interpretov podľa abecedného poradia, patrila skupinám. Sebavedomý Elán porazil Senzus aj Nogu so Skrúcaným a do zemiakových pozícií odsunul Lojza i Maduar. Neprítomnú Mariku Gombitovú, ktorá nové piesne potrebuje ako soľ, predstihla dojatá Barbara Haščáková a za nimi skončila Marcela Laiferová. V "závese" zostali feelingom obdarená Darina Rolincová a svoj populárny repertoár zatiaľ si iba budujúca Katarína Hasprová. Ľudové referendum vynieslo na druhú priečku Roba Kazíka, za ktorým sa umiestnil Miroslav Žbirka. Napätie správne vyvrcholilo vo finále, keď na poslednú obálku zostali uprene hľadieť Pavol Habera, Richard Müller a Peter Nagy. S náskokom viac ako dvojnásobku Kazíkových obdivovateľov a s celkovo najvyšším počtom 22 270 hlasov sa na pódiu rozplakal prvý zo zvyšnej trojice. Dojímavo nezvládol psychický tlak po kritike, ktorej sa mu dostalo v predvolebných časoch, a akoby vystupujúc zo súkromnej ilegality so slzami v očiach zverejnil spoločnú dohodu piatich spevákov venovať svoje finančné odmeny na charitatívny účel. Na otázku, čo spôsobilo také dojatie, Habera po prevzatí ceny pre SME uviedol: "Do veľkej miery to, že som to napriek tomu blbému roku vyhral. Bolo to moje súkromné ťažké obdobie, ale už je po ňom. Osobné problémy som sa vždy snažil riešiť sám a som rád, že mám dobré rodinné zázemie, ktoré so mnou vydržalo. Teší ma, že ľudia, ktorí hlasovali, ma vnímajú ako speváka." Žiadne svoje životné kroky nepokladá za zbytočné: "Všetko, čo človek v živote urobí, má určitý dôvod a dôsledok. Nič nie je zbytočné. Všetko sa vyvíja a životné situácie sa riešia z hodiny na hodinu a zo dňa na deň. Život je ťažký. Človek si uvedomí, že je lepšie držať sa hesla ‘nikdy nehovor nikdy‘ a viac k tomu nechcem povedať."

SkryťVypnúť reklamu

Rukami pracovníkov počítačovej firmy Gamo, ktorá výsledky spracúvala pod dohľadom notára, prešlo 111 211 platných hlasovacích lístkov. Pre porovnanie, na ankete Český slávik sa tento rok zúčastnilo 295 000 hlasujúcich, minulý rok 240 000 a predvlani ešte o stotisíc menej. Federálny predchodca Zlatý slávik mal rekord 114 000 fanúšikov. Napriek výhradám je príjemné konštatovať, že konečne vznikla platforma na úrovni, akú si interpreti zaslúžia. O to viac, ak v zásahu širokospektrálnej vzorky popularity dokázali zabudnúť na svoje prípadné zlé vzťahy a demonštrovať úctu ku kolegom, ktorých si vážia bez ohľadu na žánrovú či názorovú rozdielnosť. DALIBOR HLADÍK

SkryťVypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  2. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  4. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  5. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  6. Trenčín potrebuje nový impulz!
  7. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  8. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 540
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 695
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 726
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 754
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 779
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 321
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 059
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 059
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu