vávaním impeachmentu (proces odvolania prezidenta) Billa Clintona za špekuláciu, alebo opodstatnenú pripomienku.
PAVOL HAMŽÍK, podpredseda vlády a podpredseda SOP: "Zrejme to možno spájať aj so súkromnými problémami prezidenta USA. V každom prípade by však takéto rozhodnutia o vojenských útokoch mali byť prijímané na základe jednoznačného rozhodnutia Bezpečnostnej rady v súlade s Chartou OSN. Na druhej strane si treba uvedomiť, že Irak neplnil rezolúcie Bezpečnostnej rady a bol vlastne agresorom vo vojne v roku 1991 v Perzskom zálive, že vlastne poskytol zámienku na takéto riešenie. Podľa inšpektorov bolo preukázané, že sú na území Iraku zariadenia vojenského charakteru aj zbraní hromadného ničenia, ktoré by tam podľa rezolúcií Bezpečnostnej rady nemali byť."
EDUARD KUKAN, minister zahraničných vecí: "Pre mňa je rozhodujúce to, že po vyčerpaní všetkých možností klasickou formou sa ten cieľ, ktorý bol vytýčený na to, aby sa Iraku znemožnilo budovanie jadrových biologických a chemických zbraňových systémov, nesplnil. To je pri posudzovaní toho, čo sa stalo, rozhodujúce a v takom prípade treba, samozrejme, použiť aj tvrdé, alebo povedal by som dokonca extrémne opatrenia na to, aby sa ten cieľ splnil. Načasovanie alebo to, na čo narážate, určitá vnútorná situácia, v USA je vec menej podstatná."
JOZEF PROKEŠ, čestný predseda SNS: "Nie je to prvý raz, čo, keď hrozili osobné problémy pánovi Clintonovi, vybúril sa niekde v zahraničí. Teraz Spojené štáty ukázali, že majú pekné reči o demokracii, ale v podstate si svoje záujmy presadzujú silou. Nikto z USA teraz nemá právo obviňovať druhého z medzinárodného terorizmu."
JÁN SMEREK, HZDS: "Nech sa páči. Aká je otázka? Jój, to ja vám teraz nechcem povedať. To ja teraz neviem." (dam)