h štátov, počnúc Ukrajinou, Rumunskom, Bulharskom, Juhosláviou, Maďarskom, Slovenskom, Rakúskom a SRN. V slovenskej delegácii boli Ing. Macháček, štátny tajomník ministerstva dopravy, Ing. Ivan Čarnogurský, prezident slovenského Hospodárskeho klubu Východ - Západ a p. Janečková, konzulka SR v Mníchove. Vystúpenie slovenských zástupcov Ing. Hrivňáka z ministerstva dopravy a Ing. Čarnogurského priblížilo vyše sto účastníkom pozitíva vodného diela Gabčíkovo, ktoré naplnilo všetky požadované kritériá, t. j. zabezpečenie 2,5 m ponornej hĺbky pre plavidlá, ekologickú ochranu územia a zapájanie priľahlých miest a obyvateľstva do budúcej vodnej cesty. Na sympóziu neboli vznesené žiadne námietky či spochybnenia vykonaných investícií na slovenskom území. Za kľúčové pre spiechodnenie vyše 3-tisíckilometrovej trasy z Atlantiku po Čierne more boli označené už len dva úseky: Budapešť - Komárno a nemecký úsek Stranbing - Essing.