Politickú kampaň z výstupu na Mount Everest zaplatila štátna firma Tipos, uviedla B. Schmögnerová

BRATISLAVA (SME - sp, pt) - Reklamný horolezecký výstup na Mount Everest v Himalájach, ktorý si u agentúry Donar objednala spoločnosť Tipos, bol zameraný na získanie predvolebných bodov pre jednu z kľúčových politických strán bývalej vládnej koalície.

Povedala to včera v NR SR v rámci rozpravy o programovom vyhlásení vlády ministerka financií B. Schmögnerová. Zriaďovateľom akciovej spoločnsti Tipos je práve ministerstvo financií. Agentúra Donar sa

podieľala aj na realizácii volebnej kampane HZDS. B. Schmögnerová citovala z listu predsedu NKÚ Š. Balejíka. "Z tejto horolezeckej výpravy je dvojaká dokumentácia. Jedna z nich je videokazeta s filmom Sen bez hraníc a jedna je publikácia. Ani v jednej dokumentácii nebolo použité logo Tiposu," oznámila ministerka financií. V rozprave vystúpil aj bývalý štátny tajomník ministerstva obrany J. Gajdoš, ktorý na adresu vládnej koalície povedal, že snaha o dosiahnutie čo najskoršieho členstva v NATO je prejavom politickej netrpezlivosti. Podľa Gajdoša je omyl, keď sa tvrdí, že po vypadnutí Slovenska z prvej vlny rozširovania NATO boli dôstojníci Armády SR frustrovaní. "Reakcia na tento moment nebola jednoznačná," povedal Gajdoš. Na margo politickej situácie uviedol, aby sa vládna koalícia nesnažila odstrániť politickú polarizáciu spoločnosti likvidáciou V. Mečiara. Poslanec HZDS P. Baco charakterizoval vládny program ako "znôšku antagonistických ideí". Podľa jeho slov bývalé Mečiarove vlády vykonali stovky operatívnych krokov na zlepšenie situácie v poľnohospodárstve. "V deštrukčnej politike v poľnohospodárstve idete pokračovať aj dnes," uviedol na adresu vlády Baco. Minister pôdohospodárstva P. Koncoš povedal, že v horšej situácii, ako sa poľnohospodárstvo nachádza dnes, už ani nemôže byť. "Nie je to len výsledok objektívnych daností, ale aj privatizačnej politiky, elitárskeho prístupu v obchodnej politike a dotačnej politiky bývalej vlády," konštatoval. Počas trojdňovej rozpravy k vládnemu programu vystúpilo zo 72 písomne prihlásených poslancov 32 poslancov. Odznelo 265 faktických poznámok, z toho až 153 z úst poslancov HZDS. Najčastejšie s faktickými poznámkami vystupujú poslanci HZDS J. Cuper, R. Hofbauer a A. M. Húska. Rozprava k vládnemu programu bude pokračovať v utorok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu