Na ministerstve dopravy, pôšt a telekomunikácií nám prisľúbili vyjadrenie riaditeľa sekcie civilného letectva Juraja Durdíka k odňatiu licencie, no potom stretnutie zrušili. V stanovisku sekcie sa uvádza: "Napriek tomu, že Slovenské aerolínie (SA) nespĺňali podmienky leteckého dopravcu, nevlastnili nijaké lietadlo, ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií im 19. 12. 1996 vydalo osvedčenie leteckého prevádzkovateľa a povolenie na prevádzkovanie leteckej dopravy podmienečne na 1 rok. Hoci spoločnosť ani v priebehu nasledujúceho roka základné podmienky na udelenie osvedčenia leteckého prevádzkovateľa a povolenia na vykonávanie leteckej dopravy nesplnila, 20. 9. 1997 ministerstvo opäť vydalo na nátlak nové povolenie." Podľa ministerstva dopravy sa predstavitelia SA odvolávajú na štatút národného dopravcu, ktorý "však nevytvorili na ministerstve a navyše je v rozpore najmä s obchodným zákonníkom, zákonom o ochrane hospodárskej súťaže a verejnom obstarávaní". V stanovisku sa ďalej uvádza, že SA získali tri lietadlá z deblokácie pohľadávok voči Ruskej federácii bez toho, aby bolo uskutočnené výberové konanie a používajú tieto tri lietadlá bez preukázania účinných nájomných zmlúv. "Napriek tomu, že štát vložil do SA 34 miliónov korún, doteraz nebolo preukázané, kto sú ďalší vlastníci tejto spoločnosti a v akom pomere. Navyše, ide aj o akcie na doručiteľa. Slovenské aerolínie boli už od svojho vzniku upozorňované na vážne rozpory s leteckým zákonom a príslušnými predpismi. Žiaľ, bezvýsledne."