Švajčiarsko bude údajne najviac profitovať zo zavedenia euro

NEW YORK (SITA) - Švajčiarsko bude asi najviac profitovať zo zavedenia jednotnej európskej meny euro od roku 1999 i napriek tomu, že nie je členom Európskej menovej únie (EMÚ). Vyplýva to zo štúdie nezávislého výskumného inštitútu Milken v Kalifornii ...

NEW YORK (SITA) - Švajčiarsko bude asi najviac profitovať zo zavedenia jednotnej európskej meny euro od roku 1999 i napriek tomu, že nie je členom Európskej menovej únie (EMÚ). Vyplýva to zo štúdie nezávislého výskumného inštitútu Milken v Kalifornii v USA. Zavedenia euro by malo mať podľa amerických expertov pozitívne dopady aj na Veľkú Britániu, Holandsko, Fínsko a Rakúsko. Informovala o tom rakúska tlačová agentúra APA.

Podľa inštitútu Milken môžu získať najväčší kapitál zo zavedenia jednotnej európskej meny Švajčiarsko a Veľká Británia. Švajčiarsko nie je pritom členským štátom Európskej únie (EÚ) a Veľká Británia sa rozhodla, že sa predbežne nezúčastní na EMÚ. Tri menšie štáty EÚ (Holandsko, Fínsko a Rakúsko) budú rovnako patriť k tým krajinám, ktoré najviac získajú zo zavedenia euro. Finančne najsilnejšie štáty, Nemecko, Taliansko a Francúzsko, sa v rebríčku najviac profitujúcich krajín nachádzajú až na ôsmom, deviatom a desiatom mieste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Štúdia inštitútu Milken bola zameraná na zistenie finančnej otvorenosti kapitálových trhov jednotlivých európskych štátov. Krajiny, ktoré prilákajú kapitál a následne umožnia k nemu dostatočný prístup, budú môcť z veľkej časti financovať potreby podnikateľského sektora a tým vytvoria predpoklady na vytváranie nových pracovných miest, uvádza sa v štúdii.

Výskumní pracovníci porovnávali 18 kvantitatívnych a 22 kvalitatívnych ukazovateľov ako aj 7 rizikových faktorov v 15 európskych štátoch. Ku kvantitatívnym indikátorom patrí napríklad pomer burzovej kapitalizácie z hrubému domácemu produktu krajiny. Kvalitatívne faktory zahŕňajú názory najvyšších predstaviteľov obchodných spoločností na zásahy vlád do ekonomického prostredia. K rizikovým faktorom patrí napríklad volatilita krátkodobých úrokových sadzieb a podielových listov.

SkryťVypnúť reklamu

Výskumný inštitút Milken uskutočnil štúdiu na objednávku amerického ekonomického časopisu Forbes, pričom mal zistiť mieru úžitku jednotlivých štátov EÚ po zavedení jednotnej európskej meny euro.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 602
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 338
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 160
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 362
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 843
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu