s poplatkom (pri tranzite je to 25 libier - zhruba 1500 Sk, pri pobyte ešte viac), čo letenky zbytočne neúmerne predražilo. Keď sme si chceli úbytok klientely overiť priamo v bratislavskej kancelárii British Airways, od ich pracovníčky Andrey Chovancovej sme dostali odpoveď, že je ešte príliš krátky čas na to, aby podobný trend mohli zovšeobecniť. Rezolútne odmietla aj informáciu o tom, že by ich spoločnosť pre znížený počet klientov zredukovala stavy zamestnancov v bratislavskej kancelárii na polovicu a zvyšok personálu bol presunutý do Viedne. Podobné informácie ako v Bratislave sme získali aj na regionálnom zastúpení spoločnosti v Prahe. Pani Dana Sobotková nám však povedala, že spoločnosť sa "snaží v tomto smere pomáhať zákazníkom a v niektorých prípadoch je ochotná za nich dokonca víza (tranzitné - pozn. red.) vybavovať". Túto skutočnosť, spolu so konštatovaním, že British Airways sú ochotné dokonca tranzitné víza samy refundovať, nám potvrdili aj vo viacerých cestovných kanceláriách. Napríklad podľa slov Romana Černáka z CK Wings aj oni dostali obežník z British Airways informujúci o tom, že od 26. októbra v prípade, ak sa ich zákazník preukáže zaplatenou tranzitnou letenkou cez Londýn, mu letecká spoločnosť bude refundovať jeho vízový poplatok.