PETER FERJENČÍK, Ruefa Reisen CS: "Z Bratislavy a Košíc letelo s nami na zájazdy 3942 turistov, o 503 viac ako v minulom roku a z Viedne ich odletelo ďalších asi 6000. Na služby na Tureckej riviére sme mali 15 sťažností (0,85 %), len 4 z nich (0,23 %) boli oprávnené. Od klientov z Mallorky sme dostali 3 oprávnené sťažnosti (0,3 %). Všetkým sme poskytli finančnú náhradu. Sťažnosti od dovolenkárov na gréckych ostrovoch sa pohybujú na hodnotách promile. Počet reklamácií výrazne klesol."
PAVOL KOMORA, Satur: "Počet katalógových klientov podstatne narástol, približne o 15 tisíc, celkovo sme mali v sezóne okolo 50 tisíc turistov. Pomer reklamácií k počtu klientov klesol, dosahuje menej ako pol percenta z klientely. Sťažností sme mali asi 200, z nich okolo 5 % neopodstatnených. Finančne sme to kompenzovali. Prišlo nám aj takmer sto pochvál, hlavne na našich sprievodcov."
PAVEL GAŠPARÍK, Globtour: "Klientov sme mali približne toľko, čo vlani - okolo 45 tisíc. V minulom roku sme zaznamenali 41 písomných sťažností, teraz o vyše polovicu menej, 18. Menej reklamácií bolo hlavne vďaka tomu, že v Chorvátsku, kam mierila drvivá väčšina našich klientov, neboli preobsadené hotely, čo sa tak často vyskytovalo v minulom lete."
KATARÍNA MERVOVÁ, Aquamarin: "Počet klientov - 6500 - zostal približne na tej úrovni ako vlani. Rovnako aj počet reklamácií. Jedna z nich bola neoprávnená, dve sme čiastočne uznali, ale finančne sme vykompenzovali všetky tri prípady."
JANA CABADOVÁ, CS-Tour: "Počas leta sme mali okolo 7 tisíc klientov, vrátane početnej českej klientely, ako aj nákupnej turistiky do Maďarska. Dlhšie pobyty sme mali najmä v Chorvátsku, menej aj v Poľsku a Taliansku. Písomné reklamácie sme nemali žiadne, ústne sa vždy snažím riešiť okamžite."
(ru)