Na vriaci kotol plný tancujúcich divákov sa v sobotu večer zmenilo nabité České centrum v Bratislave pri koncerte formácie Big Bastard Beat Band of Bratislava, ktorá je hudobným krídlom bratislavského alternatívneho divadla GUnaGU. Skupina programovo hrá "metapop", teda svojskú fúziu najväčších svetových a domácich hitov rocku a popu od sixties až dodnes. V nečakaných aranžmánoch a rytmických zmenách, naplno využívajúc spontánnosť hráčov a okamžitú komunikáciu s publikom, ktorá je i jedným zo znakov poetiky divadla GUnaGU. Skupina začínala pred piatimi rokmi v podzemí materského divadla ako združenie hrajúce výlučne prevzaté skladby na herecko-muzikantských happeningoch. Čoraz viac však bolo zrejmé, že komorné priestory Klubu Čierny havran na Bielej ulici sú pre nápor záujemcov malé. (Tento fakt, mimochodom, prekvapil aj hudobníkov.) Preto prišla ponuka dramaturgičky Lenky Zogatovej na pravidelné hosťovanie v Českom centre kapele a jej fanúšikom vhod. V sobotu predviedli Bastard`s šansóny podfarbené gitarou Tonyho Pisára, hrajúceho na svojej archaickej Jolane, vzor 1968, ako aj metalový drive rockového Karola Vosátka, ktorý sa hlasovo suverénne prenášal z polohy Elvisa až k repertoáru domácich hviezd, či zamatový hlas Daniely Chlapíkovej, ktorá zaujala i piesňami od Nico a Velvet Underground. Takmer päťhodinový koncert bol jemnou poctou warholovskej psychedélii, pri ktorej nad hlavy tancujúcich premietali na zvlnený strop Českého centra čierno-biele domáce videozáznamy zo života istej anonymnej slovenskej rodiny - od svadby až po Vianoce. Viacgeneračné publikum, v ktorom prevažovali mladí ľudia, spontánne tancovalo, spievalo so skupinou a pohostinsky si prišiel zabubnovať aj Marián Greksa. Ďalší koncert BBBB bude v Českom centre na Námestí SNP v Bratislave o mesiac - 27. novembra.
(ob)