BRATISLAVA (SITA) - Nielen slovenskí výrobcovia a distribútori, ale aj silnejúca zahraničná konkurencia núti spoločnosť vyrábať čoraz kvalitnejšie výrobky, ktoré sú konkurencieschopné po všetkých stránkach, uviedol generálny riaditeľ a. s. St. Nicolaus Liptovský Mikuláš Richard Sladký. Takmer polovičný podiel na obrate majú liehoviny, pričom za najvýraznejší produkt je pokladaná originálna Demänovka. Okrem iných ocenení získala Certifikát ochrannej značky kvality a Zlatú medailu Slovak Gold. "Kvalita produkcie v roku 1998 naďalej stúpa. Finišujeme s prácami na zavedením systému analýzy výroby HACCP a systému akosti podľa pravidiel EÚ a noriem ISO 9001 na všetky naše výrobky," hovorí R. Sladký. Výsledkom dlhodobej prípravy pôvodnej slovenskej receptúry Demänovky je originálna chuť a vôňa likéru, ale aj jeho liečebné účinky. Receptúra je prísne strážená a produkcia Demänovky neautorizovaným výrobcom je vylúčená. Spoločnosť St. Nicolaus dosiahla za prvý polrok tohto roka hrubý zisk 29,449 mil. Sk. Prevádzkové výnosy spoločnosti predstavovali 403,6 mil. Sk, prevádzkové náklady dosiahli takmer 341 mil. Sk. Na celkovom obrate mali vlani 44-percentný podiel liehoviny, horčica tvorila 21 % a ovocné koncentráty 11 % obratu, do výrobkového portfólia patria tiež nealkoholické nápoje a pochutiny. Podnik umiestnil 92 % svojej celkovej produkcie na domácom trhu.