Britskí kresťania, tradične sa spoliehajúci na modlitbu a Písmo sväté, vkladajú vieru do moderných reklamných praktík, aby zvýšili návštevnosť a šírili slovo Božie. Štyri tisícky kostolov rôznych vyznaní prispelo miliónom libier na financovanie čohosi, čo sami nazvali najväčšou plagátovou kampaňou v histórii štátu, pričom reklamy sa objavia na viac než 4000 kostolných výveskách, a navyše na tabuliach pri cestách a vo forme inzerátov v miestnych novinách. Plagáty sprostredkúvajú posolstvá ako: Narodil si sa. Žiješ. Zomrieš. A to je koniec? alebo Práca. Byt. Priateľka. Auto. Sezónna letenka do USA. Ešte vždy nie si spokojný? Predstavitelia cirkvi veria, že typ marketingovej stratégie, používaný pri predaji spotrebného tovaru a služieb, môže zastaviť a zvrátiť klesajúcu návštevnosť v kostoloch a zasýtiť čosi, čo oni pokladajú za duchovný hlad v celej Británii.
Cieľom kampane je podporiť zapisovanie do Alfa kurzu, desaťtýždňového kurzu neformálnych stretnutí, kde účastníkov vyzývajú, aby si vytvorili vlastnú mienku o náboženstve. Alfa kurz založil pred 20 rokmi Charles Marnham, kňaz bromptonského kostola Svätej trojice, anglikánskeho kostola v západnom Londýne, aby predstavil princípy kresťanskej vierouky novým návštevníkom kostola. Minulý rok sa kurzu zúčastnilo pol milióna ľudí, oproti tisícke v roku 1992. Obľuba Alfy naznačuje duchovný hlad v Británii, povedal reverend Sandy Millar, jeden z kňazov kostola Svätej trojice.
Plagátová kampaň je prvým pokusom celonárodne spropagovať Alfu. Navrhlo ju zoskupenie Kresťania v médiách, londýnski kresťanskí reklamní pracovníci-dobrovoľníci, ktorí vytvorili predošlé kampane pre anglikánsku cirkev. Nick Drummond, člen Kresťanov v médiách, strávil tri mesiace prácou na kampani. Podľa neho je posledná kampaň odlišná rozsahom a značkou Alfa. Zaujal ma fakt, že tentoraz vyvinuli nový produkt - kurz Alfa - a urobili ho dôležitým pre život súčasníka. Tak vytvorili cirkevnú značku, povedal. Predtým spočíval problém v tom, že ľudia, ktorých sme presviedčali, aby znovuobjavili cirkev, zistili, že sa nezmenila. Drummond tvrdí, že plagátová kampaň zostala úprimná. Tentoraz sme nemohli byť príliš rafinovaní - museli sme ľudí zaujať a vyzývať, a nezabúdať, že kostoly majú veľmi malý rozpočet. Prvoradá bola zodpovednosť. Dodal, že Kresťania v médiách budú monitorovať výsledky tak ako každá maloobchodná sieť , skôr než na budúci rok spustia doplňujúcu kampaň.
(REUTERS)