Britskí kresťania veria modernej reklame

Britskí kresťania, tradične sa spoliehajúci na modlitbu a Písmo sväté, vkladajú vieru do moderných reklamných praktík, aby zvýšili návštevnosť a šírili slovo Božie. Štyri tisícky kostolov rôznych vyznaní prispelo miliónom libier na financovanie čohosi, ..

Britskí kresťania, tradične sa spoliehajúci na modlitbu a Písmo sväté, vkladajú vieru do moderných reklamných praktík, aby zvýšili návštevnosť a šírili slovo Božie. Štyri tisícky kostolov rôznych vyznaní prispelo miliónom libier na financovanie čohosi, čo sami nazvali najväčšou plagátovou kampaňou v histórii štátu, pričom reklamy sa objavia na viac než 4000 kostolných výveskách, a navyše na tabuliach pri cestách a vo forme inzerátov v miestnych novinách. Plagáty sprostredkúvajú posolstvá ako: Narodil si sa. Žiješ. Zomrieš. A to je koniec? alebo Práca. Byt. Priateľka. Auto. Sezónna letenka do USA. Ešte vždy nie si spokojný? Predstavitelia cirkvi veria, že typ marketingovej stratégie, používaný pri predaji spotrebného tovaru a služieb, môže zastaviť a zvrátiť klesajúcu návštevnosť v kostoloch a zasýtiť čosi, čo oni pokladajú za duchovný hlad v celej Británii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom kampane je podporiť zapisovanie do Alfa kurzu, desaťtýždňového kurzu neformálnych stretnutí, kde účastníkov vyzývajú, aby si vytvorili vlastnú mienku o náboženstve. Alfa kurz založil pred 20 rokmi Charles Marnham, kňaz bromptonského kostola Svätej trojice, anglikánskeho kostola v západnom Londýne, aby predstavil princípy kresťanskej vierouky novým návštevníkom kostola. Minulý rok sa kurzu zúčastnilo pol milióna ľudí, oproti tisícke v roku 1992. Obľuba Alfy naznačuje duchovný hlad v Británii, povedal reverend Sandy Millar, jeden z kňazov kostola Svätej trojice.

Plagátová kampaň je prvým pokusom celonárodne spropagovať Alfu. Navrhlo ju zoskupenie Kresťania v médiách, londýnski kresťanskí reklamní pracovníci-dobrovoľníci, ktorí vytvorili predošlé kampane pre anglikánsku cirkev. Nick Drummond, člen Kresťanov v médiách, strávil tri mesiace prácou na kampani. Podľa neho je posledná kampaň odlišná rozsahom a značkou Alfa. Zaujal ma fakt, že tentoraz vyvinuli nový produkt - kurz Alfa - a urobili ho dôležitým pre život súčasníka. Tak vytvorili cirkevnú značku, povedal. Predtým spočíval problém v tom, že ľudia, ktorých sme presviedčali, aby znovuobjavili cirkev, zistili, že sa nezmenila. Drummond tvrdí, že plagátová kampaň zostala úprimná. Tentoraz sme nemohli byť príliš rafinovaní - museli sme ľudí zaujať a vyzývať, a nezabúdať, že kostoly majú veľmi malý rozpočet. Prvoradá bola zodpovednosť. Dodal, že Kresťania v médiách budú monitorovať výsledky tak ako každá maloobchodná sieť , skôr než na budúci rok spustia doplňujúcu kampaň.

SkryťVypnúť reklamu

(REUTERS)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 694
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 485
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 485
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 473
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 525
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 005
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 176
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu