NÜRBURGRING (SME - ONDREJ GAJDOŠ) - Politik Helmut Kohl po parlamentných voľbách aj pretekár formuly 1 Michael Schumacher po Veľkej cene Luxemburska si v nedeľu mohli podať ruky. Obaja Nemci prehrali súboje s rivalmi, hoci ešte ráno žiarili spokojnosťou a sebavedomím. V pondelňajších domácich denníkoch ich neúspechy zaujímajú prvé stránky s tým, že kým Kohl musí odísť, Schumacher má ešte šancu na titul majstra sveta v posledných pretekoch sezóny na Grand Prix Japonska v Suzuke 1. novembra.
Michael Schumacher a jeho tím Ferrari chceli na okruhu v Nurburgringu zasadiť Fínovi Mikovi Häkkinenovi rozhodujúci úder a všetko im hralo do karát: v posledných troch pretekoch F 1 (Maďarsko, Belgicko, Taliansko) získal Nemec 20 bodov, kým Fín len štyri, čím sa ich bodový súčet vyrovnal na 80. "Schumi" bol v laufe, Häkkinena trápilo aj auto. Nemecký pilot zasahoval súpera vyhláseniami o psychických otrasoch po strate veľkého náskoku, Häkkinena podľa jazdeckých kvalít zaraďoval až za vlaňajšieho majstra sveta Villeneuva a po vydarenom tréningu i kvalifikácii jeho optimizmus nemal hraníc. O to tvrdší bol Schumacherov pád, keď sa na trati ocitol za chrbtom Häkkinena a nedostal žiadnu šancu ho predstihnúť. "Ani si poriadne nedokážem vysvetliť, ako sa to stalo. Veď v 24 kolách som si vypracoval vyše päťsekundový náskok, keď som zašiel do boxov na prvú výmenu pneumatík. Zakrátko ma nasledoval aj Mika a hoci sme v boxe stále približne rovnaký čas, po výjazde sa Häkkinen dostal predo mňa," nechápavo krútil hlavou 29-ročný Nemec. Akoby stratil reč. Musel priznať, že tentoraz bol súper rýchlejší. Hoci po štarte Schumacherov tímový kolega Irvine z Írska chvíľu zdržiaval fínskeho pretekára, keď ho Häkkinen šikovným manévrom v šikane predstihol, už to bol len duel dvoch najlepších jazdcov v tomto ročníku MS. Mika išiel bez chybičky, stroj tiež. Nie náhodou potom v cieli pred fotografmi leštil na kokpite znak automobilky zo Stuttgartu. "Skladám kompliment konštruktérovi Mariovi Illienovi a Mercedesu. Som pyšný, že môžem jazdiť na tomto vozidle," uviedol Häkkinen pred tým, ako sa v stánku West-McLaren po pretekoch pustil s manželkou Erjou a rodičmi do oslavy svojich 30. narodenín. Konečne sa začal usmievať aj šéf tímu Ron Dennis, ktorý sa často pozeral na oblohu a študoval informácie meteorológov. Akoby očami odháňal dážď, trať zostala suchá. Podľa vývoja pretekov reagoval vždy správne, McLaren bol pripravený aj na variant s jednou zastávkou v boxe. Keď však v 46. kole Schumacher zašiel na druhú výmenu pneumatík, v nasledujúcom kole si aj Häkkinen mohol dať nasadiť nové gumy a pritom si s prehľadom udržal vedúcu pozíciu.
Celé preteky v Nürburgringu, tak ako aj predtým v Monze, v Spa či na Hungaroringu boli o súboji Häkkinen - M. Schumacher. Ďalší jazdci a tímy im prakticky robia len kulisu. Pred VC Luxemburska hovoril Schumacher o psychickom tlaku na Häkkinena a naraz je pod tlakom on sám. Fínsky pretekár a tím McLaren v kritickej chvíli ukázali silu, teraz je na rade Schumacher a Ferrari. "Ešte sa nevzdávame. Máme pred sebou päť týždňov, budeme testovať, testovať a testovať," uviedol nemecký pilot F1. Häkkinen má štvorbodový náskok a na prvý titul majstra sveta mu v Suzuke stačí 2. miesto. Víťazstvo v Nürburgringu mu dodalo pokoja a chuti do prípravy na posledné preteky sezóny. Tromfy má vo svojich rukách.