racionálneho úsudku". Uvádza sa to v predvolebnej analýze, ktorú pre potreby centrálneho volebného tímu HZDS vypracoval jeden zo štátnych orgánov SR. V analýze, ktorú má denník SME k dispozícii, je rozsiahla pasáž venovaná kauze zmien vlastníkov v TV Markíza. "Taktickou chybou bolo predčasné medializovanie plánu V. Mečiarom (míting HZDS v decembri 1997 a januári 1998, ako aj jeho vystúpenie v relácii Dobré ráno, Slovensko v septembri 1998)," uvádza sa v analýze. V dokumente sa ďalej píše: "Nezvládnutá operácia môže mať bezprostredne pred voľbami za následok fatálny prepad preferencií HZDS. Dištancovanie sa zo strany HZDS či jeho kooperanta nebude stačiť na korekciu vzniknutej škody. Expanzia tejto senzitívnej témy bude mať vo verejnej mienke pandemický charakter a ukáže sa ako najzávažnejšia chyba celej kampane HZDS. Vo svetle týchto udalostí sa javia ako celkom bezvýznamné doplnkové opatrenia, zamerané na vyvolanie dojmu o nejednotnosti štábu TV Markíza a vzniku názorových frakcií (tzv. anonymný list pracovníkov Markízy publikovaný v STV či obvinenie vedenia Markízy redaktorom D. Valkom)." Po výhre opozície vo voľbách je ako strategický cieľ v analýze vytýčené získanie pozície "tichého spoločníka s právom udávať dikciu publicity celého média". V závere dokumentu analytici označili za povolebného spojenca HZDS Slotovu SNS a "po zvláštnom rokovaní SDĽ".
Autor: SME - pt