Hollywoodska herečka Geena Davisová bude predvádzať jesennú kolekciu švédskej odevnej firmy Henes&Mauritz (H&M) v kampani, ktorá sa začala minulý víkend. Hviezda filmov Thelma a Louise a Náhodný turista sa objaví na plagátoch vo Švédsku a neskôr aj v celej Európe. Spoločnosť, ktorej reklamné kampane vyvolali vďaka angažovaniu celebrít a supermodeliek na propagovanie svojho lacného oblečenia medzinárodnú pozornosť, využíva aj filmového herca Garyho Oldmana (Sid a Nancy, Air Force One a Dracula) na zvýšenie predaja mužských odevov. Sumy, ktoré herci dostanú za reklamu, nie sú známe. Veľkú zvedavosť budí očakávaná predvianočná kampaň spodnej bielizne, ktorá už tradične vyvoláva prostesty ženských skupín. Po minuloročných sťažnostiach, že firma angažovala prichudé modelky - a to krátko po oznámení švédskeho kráľovského paláca, že korunná princezná Viktória trpí na poruchy výživy - podnietila výmenu modeliek, keď okrem plnšej Sophie Dahlovej oslovili aj 22-ročnú juhoafrickú modleku Georginu Grenvillovú. (REUTERS)