Silné ženy naháňajú strach mužom aj ženám

Mnohé reklamné kampane ukazujú ženy ako ľudí, ktorí od života dostanú všekto, čo chcú. No v rámci spoločností, ktoré vytvárajú takýto obraz, pretrvávajú staromódne predsudky o úlohe žien. Správne rady britských a aj väčšiny ostatných reklamných agentúr ..

Mnohé reklamné kampane ukazujú ženy ako ľudí, ktorí od života dostanú všekto, čo chcú. No v rámci spoločností, ktoré vytvárajú takýto obraz, pretrvávajú staromódne predsudky o úlohe žien. Správne rady britských a aj väčšiny ostatných reklamných agentúr manažujú muži a kreatívne oddelenia sa môžu zdať baštami šovinizmu. Ženy tvrdia, že agentúry by mali viac využívať ich inštinkt pre pochopenie zákazníkov a výber produktov. No hoci mnohé nariekajú, že ich nie je na vrcholných pozíciách viac, nezdá sa, žeby existovalo dosť podnetov na zmenu situácie. Údaje z priemyslu ukazujú, že situácia je pre ženy priaznivejšia než kedykoľvek predtým a odmena pre tých pár, ktoré sa presadia, je bohatá. V roku 1997 bol počet žien na vrcholných riaditeľských, manažérskych alebo agentúrnych postoch 1114, teda 21,2 % v porovnaní s 254 v roku 1970, čo vtedy predstavovalo iba necelých 8% dostupných miest. Ženy v súčasnosti obsadili viac než polovicu miest v oblasti styku so zákazníkmi, plánovania a výskumu a 45 % mediálnych úloh, čo ich posunulo vpred na ceste k manažmentu, na ktorej sa tradične zaoberali skôr účtovníctvom. Ženy, ktoré uspeli, majú pocit, že reklama je meritokracia a rozvírenie pochybností považujú za zbytočný rozruch. Tony Bodinetz, ktorý bol do minulého roku kreatívnym riaditeľom DMB&B, sa vyjadril: "V oblasti reklamy to nikto nepovažuje za problém. Agentúry riadia muži, takže sa to prosto deje samo." Výkonní riaditelia tvrdia, že pre mnohé ženy v oblasti reklamy - rovnako ako iných oblastiach - sa rebríček kariéry skončí alebo zastaví uprostred života, často preto, lebo osobné priority sa po narodení detí zmenia, zatiaľ čo iné dávajú výpoveď kvôli pocitu, že ich okolie obmedzuje v rozlete a začínajú pôsobiť na vlastnú päsť. Patricia Mannová, konzultantka J. Waltera Thompsona, kde pracovala asi 40 rokov, povedala, že mnoho žien dáva prednosť účtovníctvu a plánovaniu, kde zvládajú prácu i zložitý osobný život bez starostí o chod firmy. Ako sa však agentúry stávajú medzinárodnými a skresávajú isté vrstvy manažmentu, Mannová pozoruje rastúci počet žien s motiváciou opustiť tento tmavý kút a pokúsiť sa odkrojiť si kus z kapitálového, prípadne akciového koláča. Stále viac žien vyspieva a podlieha lákadlám vodcovstva, no dolu v tvorivej oblasti badať iba málo náznakov zmien. Podľa údajov IPA z roku 1997 iba 18 % reklamných textárov a 15 % umeleckých riaditeľov tvoria ženy. Presadiť sa v tvorivej oblasti je údajne preto také ťažké, lebo tu človek nesie na trh vlastnú kožu a riskuje, že ho budú kritizovať za vkus, talent a múdrosť. Ženy so silným egom naháňajú strach rovnako mužom ako ženám. (REUTERS)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 670
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 452
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 394
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 444
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 624
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 966
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu