V milánskej štvrti luxusných obchodov, kde popredné talianske a zahraničné firmy súťažia a predbiehajú sa v otváraní nových butikov, akoby ani nepoznali slovo zajtra, zabudne človek na ekonomickú krízu v Rusku a na zmeny trendov na Wall Street. Zvyčajne pokojnú amtosféru na Via Montenapoleone narušili zbíjačky a rev ťažkých strojov. Ekonomický chaos v Ázii a Rusku iba zvýšil potrebu firiem zviditeľniť sa prepychovým značkovým obchodom. Trend predznamenal Gucci, ktorému pribudla plocha 1000 štvorcových metrov superobchodu v auguste. Šéf Domenico De Sole to opísal ako "najkrajší obchod na svete". Dvor aristokratického paláca s tabuľkovým sklom, mramorom a chladnou sivou farbou stráži bezpečnostný pracovník, ktorý by mohol byť dvojníkom Kevina Costnera. Tesne v pätách Guccimu prišla Jill Sanderová, ktorá v Miláne otvorila prvý obchod so svojím menom. Poschodový obchod privítal prvých kupujúcich 2. septembra. Nový butik Loro Piana ponúka taliansky kašmír, kde najlacnejší svetrík stojí 500 dolárov. Brioni, krajčír na mieru, ktorý šil obleky pre najnovší film Jamesa Bonda, výrobca parfumov Acqua di Parma, tí všetci si zariaďujú nové krásne priestory v tomto vychytenom kúte módneho sveta. Ďalší dizajnér, ktorý sa k nim pridá koncom septembra, je Gianfranco Ferré. Rekonštrukciu prízemia paláca z 19. storočia si načasoval tak, aby stihol oslavy 20. výročia. Podľa Santa Versaceho, manažéra spoločnosti Gianni Versace SpA, spočíva jadro problému nie v Rusku, ale na Ďalekom východe, takže horúčkovité získavanie nových obchodov sa možno minie účinkom. Santo prezradil, že sa nechystá nasledovať kolegov, lebo "v Miláne máme už päť obchodov a to je až priveľa!" (REUTERS)