BONN (ČTK) - Napriek miernemu poklesu celkového nákladu zvýšili nemecké noviny v uplynulom roku svoj obrat oproti predchádzajúcemu roku o 2,7 percenta. Podarilo sa to predovšetkým vďaka zvýšeniu príjmov z reklamy a inzercie, ktoré stúpli v prvom polroku tohto roku oproti rovnakému obdobiu roku minulého o šesť percent. Tieto údaje boli zverejnené na včerajšej výročnej tlačovej konferencii Spolkového zväzu nemeckých vydavateľov novín. Na raste príjmov z reklamy sa ešte plne neprejavila predvolebná kampaň, ale trochu paradoxne vysoká nezamestnanosť, pretože najviac stúpli príjmy z inzerátov na pracovné miesta - o viac než 29 percent. Noviny zostávajú v Nemecku i naďalej najväčšími príjemcami peňazí vydaných na reklamu a inzerciu v oznamovacích prostriedkoch. S 11,3 miliardy mariek ročne sa podieľajú na celkových príjmoch takmer 30 percentami; na televízne stanice napriek postupnému zvyšovaniu pripadá zatiaľ len 19 percent. V SRN vychádza 367 samostatných titulov novín v celkom 1578 miestnych vydaniach, čo je zníženie len o dva tituly oproti minulému roku. Denne je na 1000 obyvateľov vydávaných 306 exemplárov novín a číta ich 80 percent všetkých obyvateľov starších ako 14 rokov.