diaľnice. Jedna z nich totiž hovorila o zabratí pozemkov v súvislosti s úpravou už existujúcej cesty napojenej na severný obchvat a pokračujúcou ďalej smerom na Zlaté Moravce. Nová komunikácia by mala zrýchliť cestovanie smerom na Zlaté Moravce a ďalej do Banskej Bystrice. Stavať by ju mali začať o niekoľko rokov. K takému veľkému projektu, ako je stavba rýchlostnej komunikácie, sa vyjadruje niekoľko inštitúcií. Medzi ne patril aj Mestský úrad v Nitre. Aj na základe petície, ktorú iniciatíva obyvateľov podpísala, sa oddelenia mestského úradu vyjadrili proti prvému navrhovanému variantu. Slovenská správa ciest teda po konzultáciách s ďalšími inštitúciami predložila štyri iné varianty riešenia stavby diaľnice. Žiadna z týchto štúdií nepredpokladá búranie domov. Na štvrtkovom zasadnutí mestského zastupiteľstva sa poslanci vyjadrovali ku všetkým štyrom navrhnutým variantom. Ich pozornosť smerovala hlavne na úsek diaľnice, ktorý by mohol prechádzať cez mesto. Prvá alternatíva hovorí o napojení diaľnice na južný cestný obchvat, ktorý sa má čoskoro postaviť. Južný obchvat cez mesto prechádzať nebude, ani diaľnica by teda nemala život v meste negatívne ovplyvniť. Riešením druhej alterantívy je tunel popod Zobor, ktorého postavenie by vylúčilo prechod diaľnice cez zastavané územie. Tretia alternatíva ponúka vedenie diaľnice popod jestvujúcu cestu, ktorá spája severný obchvat s cestou na Zlaté Moravce. K týmto trom alternatívam sa teda nitrianski poslanci vyjadrili kladne. K štvrtému variantu, ktorý prepokladal vedenie diaľnice popri železničnej trati medzi Lužiankami a Zlatými Moravcami, sa zas poslanci vyjadrili záporne.
NITRIANSKY TÝŽDENNÍK