Tempo výstavby diaľničnej siete začalo byť v posledných troch rokoch také vysoké, že vyprovokovalo poslanca SDĽ R. Fica k vyjadreniu, že premiér chodí po Slovensku ako dedo Mráz s vrecom základných kameňov a v každom okrese ich slávnostne poklepáva. Tempo výstavby sa totiž neprispôsobilo možnostiam financovania a SR sa muselo a musí vinou výstavby diaľnic zadlžovať. Výstavba je však zneužívaná na politickú propagáciu HZDS. Je pravda, že vláda plní svoje predsavzatia v oblasti výstavby diaľnic, ale len v tomto roku sa predpokladá vynaložiť na ne takmer 17 miliárd korún, z toho 12,682 mld Sk na výstavbu a na splácanie súvisiacich úverov ďalších 4,297 mld Sk. V minulom roku dosiahli výdavky na prípravu a výstavbu diaľnic 10,347 mld Sk. Keďže financovanie nie je plynulé, SR si musela niekoľkokrát požičiavať krátkodobý kapitál v snahe "kúpiť si čas", kým nebude na finančných trhoch priaznivejšia situácia pre emisiu dlhodobých obligácií. Problémom však je, že renomované ratingové agentúry znížili Slovensku rating, čiže ohodnotenie schopnosti štátu splácať si svoje záväzky a podmienky na požičiavanie peňazí sa automaticky zhoršili. Znamená to, že nepremysleným financovaním diaľnic sa vláda postarala o neúmerné zadlžovanie. Pred začatím výstavby diaľnic vláda argumentovala, že ich budú stavať slovenské stroje a oživí sa strojárstvo. Takisto, že sa zníži nezamestnanosť. Skutočnosť je taká, že nezamestnanosť sa neznížila, pretože diaľnice stavajú veľkokapacitné stroje. A neoživilo sa ani strojárstvo, pretože sa na ich výstavbe podieľa malá účasť slovenských mechanizmov. Odbytový trh na Slovensku nie je dostatočne veľký, takže ich výroba by sa strojárskym podnikom nevyplatila. Je pravda, že diaľnice veľmi uľahčia cestovanie motoristom, no je potrebné si uvedomiť, že jeden kilometer diaľničného tunela stojí miliardu korún. Súčasné financovanie výstavby diaľničnej siete nie je únosné a budú na to doplácať predovšetkým občania.