Z hľadiska sociálneho pokoja bolo obdobie súčasnej vlády z pohľadu rezortu dopravy najhoršie medzi autobusármi. Ku štrajku sa na niekoľko dní odhodlali vodiči Dopravného podniku Bratislava, neskôr aj vodiči SAD Svidník, v niektorých podnikoch jazdili vodiči s oznamom na oknách autobusov, že sú v štrajkovej pohotovosti. Najstratovejšie podniky SAD zrušili niektoré prímestské spoje a linky, pretože štát neuhrádzal v plnej výške straty SAD spôsobené výkonmi vo verejnom záujme. parlamente pri posudzovaní stavu plnenia rozpočtu za obdobie prvého štvrťroka 1997 vtedajší minister financií S. Kozlík uviedol, že intenzita osobnej dopravy je ešte stále vysoká. "Pán Kozlík už stratil prehľad, ako to je s osobnou dopravou, zvlášť v koncových obciach, kde je doprava nedostatočná," vyjadril sa k tomu poslanec SDĽ V. Sopko. V roku 1997 v prvom polroku vykazovalo stratu 38 štátnych podnikov SAD, čo bolo 68 % z celkového počtu podnikov, v tomto roku sa to nezlepšilo. Zvyšuje sa počet organizácií, ktoré sú
v prvotnej platobnej neschopnosti. Ministerstvo úplne zanedbalo riešenie problémov autobusovej dopravy. SAD by potrebovala na obnovu svojho vozového parku ročne 3,5 miliardy Sk, pretože za posledné štyri roky autobusový park ešte zostarol a až 85 percent z používaných autobusov je po lehote technickej životnosti.