SĽUBY: Vláda bude dbať o to, aby sa vytvárali rovnaké podmienky na podnikanie bez ohľadu na formu vlastníctva a druh dopravy, harmonizovali podmienky vstupu na dopravný trh, rovnako hodnotili a hradili výkony vo verejnom záujme a prednostne využívali progresívne dopravné systémy.
REALITA: Výkony vo verejnom záujme sa hradili tak, že železnica a podniky SAD sa dostali na okraj kolapsu a štát sa podieľal najviac na strate podnikov SAD a ŽSR.
SĽUBY: Vláda pripraví program dobudovania diaľničnej siete a modernizáciu železničnej siete pri rešpektovaní medzinárodných záväzkov. V oblasti železničnej dopravy bude vláda vytvárať podmienky na lepšie využívanie tohto druhu dopravy vzhľadom na jej ekologické prednosti.
REALITA: Podarilo sa vytvoriť podmienky na výstavbu diaľničnej siete a tohto roku bude dokončených už 100 km diaľnic, čo je jedným z mála úspechov súčasnej vlády v rezorte dopravy. Nepodarilo sa však zabezpečiť plynulé financovanie tohto projektu. V oblasti železničnej dopravy sa nepodarilo nič. Skôr naopak, dotácie pre železnice napriek inflácii, rastu cien všetkých služieb a rastu miezd klesali. Na rekonštrukciu železničných tratí dala tento rok vláda 250 miliónov Sk, z čoho sa dá zrekonštruovať asi 16 km trate. V súčasnosti sú železničiari v štrajkovej pohotovosti práve preto, že vláda sa o železnice vôbec nezaujímala.
SĽUBY: V súlade s celosvetovými tendenciami bude vláda transformovať a reštrukturalizovať železnice na organizáciu obchodného typu, ktorá bude schopná v podmienkach pôsobenia trhových mechanizmov poskytovať efektívnejšie a kvalitnejšie prepravné služby.
REALITA: Dodnes vláda neprerokovala návrh na transformáciu železníc a železnice stále nemôžu pracovať v súlade s podmienkami trhu.
SĽUBY: Prioritne vláda zabezpečí: modernizáciu severojužného železničného koridoru Balt - Jadran.
REALITA: Tu sa dá len konštatovať, že vláda zlyhala, napriek tomu, že to bol jej prioritný program. Modernizácia sa ani nezačala. Na tento rok sa vyčlenilo zo štátneho rozpočtu na rekonštrukciu tratí 250 miliónov Sk, za čo sa dá zrekonštruovať asi 16 km trate.
SĽUBY: V leteckej doprave vláda vytvorí podmienky pravidelného leteckého spojenia Bratislavy a Košíc s inými štátmi. Vhodnými obchodnopolitickými nástrojmi podporí zvyšovanie podielu slovenských leteckých dopravcov na výkonoch leteckej prepravy.
REALITA: Podarilo sa vytvoriť národného leteckého dopravcu - Slovenské aerolínie, ktorý zabezpečuje pravidelné linky. Slovenské aerolínie dostali k dispozícii vzdušný priestor, čo je národné bohatstvo. Je pravdepodobné, že tento podnik je vlastnený ruským kapitálom, pričom podniká s lietadlami získanými v rámci deblokácie ruského dlhu voči SR. Výsledkom tohto protekcionizmu je iba jedna pravidelná linka.