nie o tom, že ich stránka bola honorovaná cenou "Best of Europe", prišlo spoločnostiam a inštitúciám elektronickou poštou. Súčasťou blahoprajného odkazu boli obrázky, ktoré mali víťazi umiestniť na svojich stránkach. Pozostávali z loga "vyhlasovateľa" súťaže, ktorým je organizácia Europe Online, a textu, ktorý oznamuje, že práve ich stránka je "Best of Europe". Podobnú súťaž v rovnakom čase vyhodnotili aj správcovia slovenského internetového sídla Webmaster, pričom človek, ktorý sa podpísal ako "Webmaster", požiadal oslovených, aby podporili ich stránku umiestnením jej reklamného rámčeka na svojej stránke.
Stručne to znamená, že spoločnosti a inštitúcie, ktoré uverejnili na svojich stránkach, že získali cenu a zároveň uverejnili reklamný rámček, prípadne obrázky, ktoré im "oceňovateľ" poslal, tak urobili bezplatnú reklamu a prostredníctvom odkazu na rámčeku spropagovali inú internetovú stránku. "Podľa počtu firiem, ktoré nás žiadali, aby sme vydali prostredníctvom našej agentúry správu, že ich internetové stránky boli ocenené, sa dá povedať, že naletelo dosť veľa spoločností. Nie je možné zistiť ich počet a koľkí vôbec dostali elektronickou poštou správu o ocenení, ale nie je vylúčené, že to dostali všetci uverejnení v informačnom a vyhľadávacom serveri zoznam.sk," povedal SME Martin Jaroš z tlačovej agentúry SITA, ktorý prišiel na tento podvod a zverejnil ho. Samotná SITA sa tiež dala nachytať a uverejnila, že bola "ocenená". Podobne naleteli aj štátne inštitúcie ako napríklad ministerstvo kultúry. Niektoré spoločnosti však po zistení, že naleteli, dali na úvodné stránky ironickú vetu typu: "Ozaj, aby sa nezabudlo, boli sme ocenení." Skontaktovať sa s "Webmasterom" sa zatiaľ nikomu nepodarilo. Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa je však šírenie nevyžiadanej elektronickej pošty s reklamným obsahom zakázané. V USA, kde bol podobný druh reklamy pomerne rozšírený, dokonca tento rok odsúdili jednu firmu takto šíriacu nevyžiadanú poštu na mnohomiliónovú dolárovú pokutu.
Autor: SME - rf