VIEDEŇ (TASR) - Predvolebný boj na Slovensku poznamenáva hektika, ba až hystéria, konštatoval rakúsky denník Die Presse vo štvrtkovom vydaní. Prominentom, ktorí sú za peniaze ochotní angažovať sa v predvolebnej kampani Mečiarovho HZDS, opozícia vyčíta "prostitúciu". HZDS sa naproti tomu so všetkou vážnosťou usiluje o to, aby kandidatúra jeho najväčšieho rivala, SDK, bola vyhlásená za neplatnú, napísal bratislavský korešpondent denníka Christoph Thanei.
Ako keby Slovensko nemalo žiadne iné problémy a témy, podotýka, a uvádza niektoré z nich: Investičná rozvojová banka, ktorá sa v decembri takmer rozpadla, sa ešte stále nespamätala z najhoršieho, najväčšia slovenská poisťovacia spoločnosť Slovenská poisťovňa má byť privatizovaná za obzvlášť nevyjasnených okolností, deficit v rozpočte i platobnej bilancii naberá hrozivé rozmery, mena sa udržiava už len umelo - a slovenský hospodársky zázrak predchádzajúcich rokov sa povážlivo kolíše. To všetko sú však v opozičnej tlači iba druhoradé témy - hlavnou, každý deň opakovanou otázkou zostáva, či sa ten alebo tamten nechal kúpiť alebo nie. Na predvolebných podujatiach v SR totiž neboli doposiaľ zaužívané vystúpenia prominentných umelcov a športovcov za peniaze, vysvetľujú viedenské noviny svojim čitateľom. HZDS teraz tento prostriedok nadmieru využíva; na slovenské pomery až astronomické sumy sa rozdeľujú ako gáže. Vážnejší je však boj Mečiara proti SDK, konštatuje autor článku. Vylúčenie SDK z volieb by síce zbavilo Mečiara najväčšieho protivníka, ale medzinárodné uznanie volieb by bolo zrejme vylúčené.
Bratislavský korešpondent novín uzatvára článok kuriozitou zo slovenského predvolebného boja. HZDS sa uchádza o priazeň voličov plagátom s obrazom horskej idyly a sloganom: Slovensko - krajina tvojho srdca. Opozičné noviny SME však zistili, že krajinka na plagáte neleží na Slovensku, ale vo Švajčiarsku a hovoria preto o podvode, zatiaľ čo reklamná agentúra obhajuje svoje právo na kreativitu.