A keď vám teraz poviem, že tí dvaja mladí ľudia, ktorí sa kúpu v bazéne, fikciu, že sú Rakúšania… a čo nech sú, ale sú belosi. Ako mi to dokážete, že sú to Rakúšania alebo nie sú, alebo sú Maďari, alebo kto to je. Dávam vám myšlienku, pátrajte, akej národnosti sú tí dvaja mladí ľudia v bazéne…“ Ako pre SME včera povedal fotograf a spolumajiteľ popredného bratislavského grafického štúdia Rabbit&Solution Juraj Králik, prax fotomontáže je v kvalitných štúdiách bežnou záležitosťou. „Je to tak dokonalé, ako keby to robil niekto, kto už kedysi robil u nás a odišiel do Donaru za vyššími zárobkami. CD-Rom COREL, kde je aj fotografia švajčiarskej krajiny od Kanaďana Richarda A. Myshralla, sa dá kúpiť ako archív počítačovo spracovaných fotografií.“ Medzinárodne uznávaný slovenský fotograf Karol Kállay považuje počin agentúry Donar za neetický. „Zhodou okolností mám na Podbanskom už takmer tridsať rokov chatu a poznám v širokom okolí dejiny každého senníka. Navyše na panorámu Kriváňa mám z miesta medzi Pribylinou a Liptovskou Kokavou - teda miesta, z ktorého je nasnímaný Kriváň aj na billboarde - urobených doslova niekoľko stovák záberov. Samozrejme, skutočná panoráma je úplne iná. Nie je to etické najmä v súvislosti s krásnou a vysoko fotogenickou slovenskou krajinou, aby sa takto s ňou manipulovalo. Slovenský vrch a švajčiarsky spodok - je to, ako keby som sa pozeral na dievča s krásnou tvárou, ktoré má chlpaté nohy s bagančami. Neviem si predstaviť, žeby švajčiarsky art-director montážou priradil k obrazu švajčiarskeho vrchu Matterhorn napríklad krajinu od Komárna…“