Podľa Die Presse existujú plány, podľa ktorých by chcelo Slovensko v roku 2010 produkovať okolo 350 tisíc osobných automobilov, 3 tisíc nákladných automobilov ako aj 500 autobusov a autokomponenty v hodnote 100 miliárd korún (Sk). Už v tomto období má krajina k dispozícii v bratislavskej fabrike Volkswagen (VW) s 5100 zamestnancami ukážkový projekt. Ročná produkcia bratislavskej fabriky je okolo 120 tisíc automobilov Passat a Golf a 320 tisíc prevodoviek. Väčšia časť produkcie putuje späť do materskej spoločnosti v Nemecku.
Ako ďalej, píše Die Presse, keďže v Bratislave je nedostatok voľných pracovných síl, musí firma zamestnancov dovážať z veľkej diaľky. Aj mobilnosť zamestnancov fabriky je značne obmedzená. Ako uviedol generálny riaditeľ Slovenskej národnej agentúry pre zahraničné investície a rozvoj (SNAZIR) Jozef Černák, uvažuje VW o zriadení novej fabriky na strednom Slovensku. „Volkswagen Bratislava patrí napriek menšej kapacite produkcie v kvalite k najlepším závodom WV koncernu,“ hovorí sa v štúdii SNAZIR-u.
Koncern WV prideľuje bratislavskej fabrike najnáročnejšie zákazky a rozširuje priestor pre výrobu prevodoviek. WV centrála si od svojej filiálky na Slovensku sľubuje vysoký profit, keďže kvalifikované pracovné sily sú na Slovensku lacnejšie ako v Nemecku, uvádza Die Presse. V odborných kruhoch sa hovorí o tom, že slovenská vláda rokuje s japonskými výrobcami automobilov, ktorí sa majú tiež etablovať na slovenskom automobilovom trhu.
Najviac spomínaným partnerom je japonský výrobca automobilov Toyota. Na jeseň majú byť uverejnené výsledky týchto rozhovorov. Naplánovaná je tiež výstavba fabrík na dodávku autodielov do rozličných automobilových značiek. Tento sektor v súčasnosti zamestnáva 18 tisíc zamestnancov. Už teraz sa na Slovensku produkuje zo 100 najdôležitejších súčastí automobilov rovných 60. Dodávky smerujú do automobilových koncernov WV- Škoda, Renault, BMW alebo Mercedes, uzatvára Die Presse.