Charakter reportáže o Slovensku vo francúzskom týždenníku poukazuje na komerčný zámer

BRATISLAVA (SME - kl) - Francúzsky týždenník Paris Match uverejnil vo vydaní, ktoré vyšlo 16. júla, mimoriadnu prílohu venovanú trom východoeurópskym krajinám - Gruzínsku, Estónsku a Slovensku. Dodávateľom textov bola spoločnosť PUBLEX (bez uvedenia ...

BRATISLAVA (SME - kl) - Francúzsky týždenník Paris Match uverejnil vo vydaní, ktoré vyšlo 16. júla, mimoriadnu prílohu venovanú trom východoeurópskym krajinám - Gruzínsku, Estónsku a Slovensku. Dodávateľom textov bola spoločnosť PUBLEX (bez uvedenia mien autorov), ktorá sa zaoberá vypracúvaním príspevkov o jednotlivých krajinách a zo 16 strán prílohy formátu A 4 bolo Slovensku venovaných päť. Slovenská televízia prezentovala materiál ako jednoznačne pozitívne naladenú nezávislú reportáž o Slovensku. Veľký pomer inzercie výlučne slovenských firiem i akýsi reklamno-propagačný charakter textu venovaného predovšetkým ekonomickým informáciám o jednotlivých odvetviach slovenského hospodárstva i všeobecným charakteristikám však napovedá, že šlo o platenú komerčnú prílohu. Okrem toho STV vôbec nespomenula, že v tej istej prílohe sú aj podobné materiály o Gruzínsku a Estónsku. Hovorkyňa spoločnosti PUBLEX pre SME prezentovala reportáž ako nezávislú a zdôraznila, že na rozsah zverejnenej inzercie nemá žiaden vplyv a inzeráty dodáva do prílohy reklamné oddelenie. Na základe telefonátu so spoločnosťou PUBLEX sa včera spojila so SME hovorkyňa slovenského veľvyslanectva v Paríži Viera Štupáková a zdôraznila, že materiál bol vyhotovený z iniciatívy týždenníka Paris Match a nebol financovaný slovenskou vládou ani žiadnou politickou stranou. Podľa nemenovaného zdroja z novinárskych kruhov v Paríži je však pri vyhotovovaní podobných príloh ich reklamno-komerčný charakter nepopierateľný. Spoločnosť, ktorá pripravuje reportáž o niektorej krajine, má zvyčajne (v niektorých prípadoch asi 30-percentný) podiel na inzercii, čo je bežná, legálna prax. V prípade reportáže o Slovensku v prílohe Paris Match sa nám konkrétnu sumu nepodarilo zistiť. Pokiaľ ide o obsah „reportáže“, nemožno hovoriť tom, že by jej autori dospeli k pozitívnym záverom o Slovensku, šlo skôr o sprostredkovanie vyjadrení slovenských predstaviteľov, riaditeľov bánk, energetických a iných podnikov, či ministrov. Nešlo o analytický, skôr informačný materiál. Jednotlivé priemyselné odvetvia boli predstavené ako perspektívne na základe vyjadrení slovenských zdrojov. Význam jadrovej energetiky napríklad vyzdvihoval riaditeľ Slovenských elektrární Tibor Mikuš či bývalý minister hospodárstva Karol Česnek a ku gabčíkovskej problematike sa vyjadroval Július Binder, riaditeľ Vodohospodárskej výstavby. Príloha sa končí slovami prezidenta Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory Petra Mihóka, ktorý nabáda zahraničných investorov, aby „prišli na Slovensko profitovať z financovania privatizovaných podnikov i budúcej privatizácie“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 822
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 250
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 903
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 801
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 3 367
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 333
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 201
  8. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 1 995
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu