h z umelej hmoty, kože a hodvábu. Týždeň otvoril jazdec formuly 1 Damon Hill v ľanovom saku Paula Costelloa. Prehliadky sa stali výrečným znamením doby. Britskí muži, ktorí sú známi nie veľmi vyberaným štýlom, teraz míňajú každoročne miliardy libier na oblečenie a sú náchylní tráviť výberom odevov na večernú zábavu viac času než ich priateľky. „Mužské odevy sú dnes rovnako dôležité, ak nie dôležitejšie, ako ženské. Prehliadka bola dobrou platformou pre britské talenty,“ povedal Hillary Alexander, odborník na módu z denník Daily Telegraph. Patrick Cox, Paul Costelloe, Ozwald Boateng a Nicole Farhi patria k návrhárom, ktorí od 14. júla predviedli svoju módu pre mužov. Obraz Británie ako štýlového vákua, ktoré živorí v tieni Paríža a Ríma, už dávno nie je pravdivý. Britskí módni návrhári Alexander McQueen a John Galliano už majú zabezpečené významné pozície v medzinárodných módnych firmách Givenchy a Christian Dior v Paríži. A dni, keď uniformu mladých Britov tvorili džínsy a najobyčajnejšie tričká, patria minulosti. Londýnsky módny týždeň pre ženy je uznávaným vrcholom módneho kalendára a je najvyšší čas, aby mal Londýn vlastnú verziu aj pre mužov, tvrdia znalci módnej branže. „Plne podporujem túto novú iniciatívu a teší ma, že Londýn nakoniec má fórum, kde možno predstaviť návrhy pre mužov,“ povedal popredný britský dizajnér Paul Smith. Počas týždňa prehliadok návrhári prezentovali svoje kolekcie na jar a leto 1999 a organizátori zaznamenali záujem najvplyvnejších nákupcov z celého sveta. Nové prehliadky však neocenili len Briti. Patrick Lecetre, majiteľ parížskej výstavníckej spoločnosti Sehm, povedal, že londýnsky módny týždeň sa bude „držať za šosy studenej Británie“ - táto fráza oslavuje módny štatút Veľkej Británie.
REUTERS