Podľa predsedu parlamentu I. Gašparoviča nie je až tak dôležité, kedy premiér zákon podpíše. „Dôležité je to, aby bol podpísaný dovtedy, kým bude vláda predkladať abdikáciu po voľbách. Ale ja som presvedčený, že premiér podpíše tento zákon oveľa skôr,“ podotkol. Na tlačovom odbore parlamentu nás včera informovali, že ústavný zákon o prechode kompetencií premiér nevrátil na opätovné prerokovanie. V parlamente včera zároveň nedisponovali ani podpísaným ústavným zákonom, ktorý nadobúda účinnosť až dňom zverejnenia v Zbierke zákonov. V tejto súvislosti je otvorená otázka, či je možné publikovať spomínaný zákon v Zbierke zákonov aj bez podpisu premiéra a prezidenta SR. Právny expert E. Valko SME povedal, že otázka platnosti a účinnosti zákona bez podpisu je predmetom rokovania Ústavného súdu. „Existujú dva právne názory. Prvý hovorí, že bez podpisu nemôže byť zákon publikovaný, a druhý hovorí o tom, že podpis ktoréhokoľvek z troch ústavných činiteľov - prezident, premiér, predseda parlamentu - nemusí byť, pretože chýbajúci podpis neznamená právo absolútneho veta,“ povedal E. Valko. Súčasne poukázal na paragraf 93 Zákona o rokovacom poriadku NR SR, podľa ktorého, ak prezident nevráti ústavný zákon Národnej rade, zašle ho predseda NR SR najneskôr do 21 dní od jeho schválenia na vyhlásenie v Zbierke zákonov SR. „Ak V. Mečiar ústavný zákon nevrátil do parlamentu, v takom prípade je povinný podpísať ho, a keď ho nepodpíše, tak zodpovedá za následky,“ povedal v rozhovore pre SME šéf KDH J. Čarnogurský a poukázal na situáciu z roku 1993, keď V. Mečiar nepodpísal zákon, ktorý napokon ani nevyšiel v Zbierke zákonov. Absencia Mečiarovho podpisu pod ústavným zákonom o prenose kompetencií môže podľa Čarnogurského znamenať, že premiér nemá záujem zamedziť ústavnej kríze, pretože „chce z nej azda ťažiť“. Spomínaný ústavný zákon prijal parlament 14. júla tohto roku. Hlasovalo zaň všetkých 131 prítomných poslancov koalície i opozície. Ešte pred prerokovávaním tejto právnej normy pozorovatelia i niektorí opoziční politici poukazovali na skutočnosť, že sa môže stať predmetom politickej kalkulácie šéfa HZDS. V prípade, že by ústavný zákon nebol publikovaný v Zbierke zákonov, po voľbách sa SR ocitne v ústavnej kríze. Tretia Mečiarova vláda totiž nebude mať komu podať demisiu.