úradoch. Podľa vyjadrení pracovníkov oboch mestských úradov počas dvoch stránkových dní - v pondelok a stredu - prichádzajú priemerne traja - štyria ľudia, predvčerom však sereďskú kanceláriu nenavštívil nikto. Príčinou nízkeho záujmu je údajne nevedomosť ľudí o zriadení kancelárií, hoci informácie sú ochotní poskytnúť fundovaní odborníci z piešťanského Povodia Váhu. „Ľudia, ktorí sem prichádzajú sa o odborné záležitosti nezaujímajú, zväčša sú zvedaví, či budú zaplavené ich pozemky a za akú sumu sa budú vykupovať. Rovnako sa zaujímajú, či sa im ešte vôbec oplatí svoje záhrady a role zorať a zasiať,“ povedal L. Marek z MsÚ Sereď. Mesto zorganizovalo aj stretnutie s predstaviteľmi obcí, ktorých obyvateľom hrozí zatopenie pivníc, keď pred časom presiakla voda z nádrže v Kráľovej, čo si odniesli pivničné priestory vo Váhovciach a Šintave. Hlavným cieľom vytvorenia Vážskej vodnej cesty od Komárna po Žilinu je prepojenie riek Dunaj, Váh a Odra, čím sa v stredoeurópskom regióne vytvorí spojnica ciest z Baltu smerom na juh. Jej strategickou investíciou je práve vodné dielo Sereď-Hlohovec, pretože zabezpečí prepojenie medzi dolným Váhom a plavebnou dráhou vedenou v derivačných kanáloch vážskej kaskády. S jeho výstavbou sa začalo v tomto roku, dokončené by malo byť do roku 2003.