Bratislava 22. januára (TASR) - Motivovať detského čitateľa k návratu ku knihám, k spoznávaniu hodnôt literatúry a prostredníctvom médií rozprúdiť diskusiu na tému čítania detí je zámerom projektu V čítaní je poznanie, ktorý v rámci Roku detskej knihy pripravila spoločnosť Coca-Cola.
Nad projektom prevzalo záštitu Ministerstvo kultúry SR, ktoré sa zároveň pripojilo k myšlienke vyhlásiť rok 2002 za Rok detskej knihy a dať tak programu širší rozmer. Realizačným partnerom akcie je slovenská sekcia IBBY so sídlom v Bibiane.
Pri príprave jednotlivých súčastí programu vychádzala spoločnosť zo skúseností v iných krajinách. Medzi najdôležitejšie časti projektu patrí vznik Zlatého fondu slovenskej literatúry pre deti. Do práce na vytvorení zoznamu 50 pôvodných slovenských kníh a 50 prekladoch sa zapojili odborníci a renomovaní autori detskej literatúry. Ďalšou súčasťou projektu sú verejné čítania, na ktorých aktívne spolupracujú aj viaceré okresné a niektoré mestské knižnice. Samostatným programom je akcia Čarovný príbeh, ktorý je zameraný na žiakov základných škôl. Ide o súťaž, ktorej cieľom je vytvorenie vlastnej knihy. Zapojilo sa do nej 761 tried, čo predstavuje 19 797 žiakov. Usporiadanie súťaže odporučilo aj Ministerstvo školstva SR. Porota zložená z odborníkov na detskú literatúru vyberie v dvoch vekových kategóriách 24 víťazných tried, ktoré čaká výlet na Smolenický zámok.